خبرگزاری کار ایران

پترو پوروشنکو:

تا ۶ سال دیگر برای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا اقدام می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۱۳۷

پوروشنکو گفت که تصمیم دارد با انجام اصلاحات گسترده راه را برای ارائه درخواست عضویت در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ میلادی هموار کند.

«پترو پوروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین در نشستی خبری درباره اصلاحات مورد نظر خود به عنوان بخشی از برنامه موسوم به «استراتژی ۲۰۲۰» صحبت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز٬ پوروشنکو گفت که تصمیم دارد با انجام اصلاحات گسترده راه را برای ارائه درخواست عضویت در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ میلادی هموار کند.

وی با تاکید بر این‌که در برنامه اصلاحات وی هیچ برنامه‌ای نسبت به برنامه دیگر اولویت ندارد، سرفصل برنامه‌های خود را با شماره یک اعلام کرد و گفت: «اول از همه اصلاحات اداری علیه فساد، اولویت اول اصلاحات قضایی، اولویت اول، اصلاحات در نهادهای اعمال قانون، اولویت اول، تمرکززدایی از دولت مرکزی.»

رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین به اصلاحات دیگر از جمله اصلاحات مالیاتی، تسهیل تجارت و کسب و کار و اصلاحات در زمینه دفاعی و امنیت اشاره کرد.

وی افزود: «فقط اصلاحات پاسخ‌گوی سرمایه‌گذاران بالقوه بین‌المللی خواهد بود. گزینه دیگر تنها ماندن با روسیه است.»

پترو پوروشنکو نسبت به توافق‌نامه صلح با جدایی‌طلبان ابراز خوش‌بینی کرد و گفت که روز چهارشنبه پس از ماه‌ها حتی یک نفر در جریان درگیری‌ها کشته نشد.

از آغاز درگیری‌ها بین ارتش اوکراین و جدایی‌طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین، حداقل سه هزار نفر کشته شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز