خبرگزاری کار ایران

اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل:

آمریکا با هرگونه تهدید علیه امنیت ملی خود مقابله می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۹۰۳

اوباما در سخنرانی خود با اشاره به تحولات سوریه گفت که بحران این کشور راه حل نظامی نداشته و تنها راهکار حل و فصل آن رویکرد سیاسی است.

«باراک اوباما» رییس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره مسائل مختلفی از جمله بحران سوریه٬ تروریسم٬ تحرکات داعش٬ سهم زنان و جوانان در معادلات بین‌المللی و برنامه هسته‌ای ایران صحبت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه٬ اوباما در سخنرانی خود با اشاره به تحولات سوریه گفت که بحران این کشور راه حل نظامی نداشته و تنها راهکار حل و فصل آن رویکرد سیاسی است.

وی افزود که کار مقابله و رد کردن افراط گرایی و فرقه گرایی، کاری بین نسلی است.

اوباما همچنین گفت که آمریکا با هرگونه تهدیدی علیه امنیت ملی خود مقابله می‌کند.

وی با اشاره به مساله فلسطین و درگیری‌های طرفین اسراییلی و فلسطینی گفت که وضعیت غزه٬ بی‌ثبات و آرامش آن شکننده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به وقایع شهر فرگوسن در پی کشته شدن یک جوان سیاه‌پوست توسط پلیس، گفت که ما هم مشکلات نژادی و قومی خود را داریم.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت که در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران می‌توان به راه‌حلی رسید که مطلوب هر دو طرف گفت‌وگو باشد.

اوباما تاکید کرد که پیگیر راه‌حلی دیپلماتیک برای حل اختلافات هسته‌ای با ایران است.

وی گفت که باید از فرصت ایجاد شده برای حل و فصل مساله هسته‌ای ایران استفاده کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا تحولاتی مانند شیوع ابولا در غرب آفریقا، بحران اوکراین و حضور شبه‌نظامیان در سوریه و عراق را نیازمند توجه فوری کشورهای جهان خواند ولی گفت که این موارد، نشانه‌های مشکلی گسترده‌تر، یعنی شکست ساز و کار بین‌المللی برای حفظ صلح در جهانی به هم پیوسته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز