خبرگزاری کار ایران

در خصوص حق بیمه شخص ثالث؛

نیروی انتظامی گزارش نداد / درآمد ۸۰۰ میلیارد تومانی وزارت بهداشت کجا هزینه شد؟

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۷۶۲

سهم سالیانه ۲۰۰ میلیارد تومانی نیروی انتظامی از حق بیمه شخص ثالث/ مجلس باید از دیوان محاسبات گزارشی مبنی بر این‌که که این مبالغ کجا هزینه شده است و سهم بیمارستان‌ها چه‌قدر بوده است بخواهد.

مدیرعامل بیمه البرز با بیان این مطلب که قرار بود نیروی انتظامی در مقابل گرفتن درصد از محل بیمه شخص ثالثگزارش سالانه از میزان تصادفات و خسارت‌های جاده‌ای بدهد، گفت: اما ارائه گزارش از سوی این ارگان به باد فراموشی سپرده شد و تنها پرداخت سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان سر جای خود باقی ماند همچنین، با توجه به اینکه وزارت بهداشت سالانه ۸۰۰ میلیارد تومان از محل حق بیمه شخص ثالثدرآمد دارد، مجلسی‌ها بابت این‌که این دآمد در چه بیمارستان‌هایی هزینه شده است توضیح بخواهد.

رسول تاجدار، مدیرعامل بیمه البرز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص کسر ۳۳ درصدی از حق بیمه شخص ثالث، گفت: کسر بخشی از آن می‌تواند مستقیما به نفع مردم باشد مانند ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده همچنین، کاهش سهم سالیانه ۲۰۰ میلیارد تومانی نیروی انتظامی و ۱۰ درصدی وزارت بهداشت نیز بر ارائه کیفیت خدمات شرکت‌های بیمه‌ای به مردم موثر خواهد بود.

مالیات ارزش افزوده بیمه ابزار تشویقی در دست دولت

وی مالیات ارزش افزوده را عادلانه‌ترین ابزار مالیاتی دانست و افزود: در کشوری که ضریب نفوذ بیمه‌ای زیر ۲ درصد است گرفتن این مبلغ از مردم موجب دور شدن مردم از فرهنگ بیمه می‌شود.

نیروی انتظامی در این سال‌ها گزارش از کاهش میزان خسارات نداده است

تاجدار در خصوص سهم سالیانه ۲۰۰ میلیارد تومانی نیروی انتظامی از حق بیمه شخص ثالث، گفت: در سال ۸۶ که این قانون تصویب شد قرار بر این بود که نیروی انتظامی با ارائه خدمات و سرویس‌های ایمنی منجر به کاهش تصادفات و خسارت‌های جاده‌ای شوند.

مدیرعامل بیمه البرز افزود: قرار بر این بوده که هر ساله گزارشی از میزان کاهش تصادفات و خسارت‌های جاده‌ای ارائه دهد که این گزارش‌های به فراموشی سپرده شد و تنها سهم ۱۰ درصدی باقی ماند که سال گذشته سهم سالیانه ۲۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسید. و

۴ درصد حق بیمه در بیمارستان‌ها هزینه شد

این فعال صنعت بیمه با اشاره به سهم ۱۰ درصدی وزارت بهداشت و درمان، گفت: سال گذشته مبلغ کل صدور حق بیمه ۱۶ هزارو۵۰۰ میلیارد تومان بوده است از آنجا که بیمه شخص ثالث۵۰ درصد کل بیمه‌ها را به خود اختصاص داده است سهم آن ۸ هزار میلیارد تومان می‌شود بنابراین سال گذشته از این محل ۸۰۰ میلیارد تومان به حساب وزارت بهداشت و درمان ریخته شده است.

تاجدار با اشاره به نارضایتی بیمارستان‌ها از نگرفتن سهمشان از حق بیمه شخص ثالث، تصریح کرد: بنده گمان نمی‌کنم از سال ۸۶ که این طرح تصویب شده است تا کنون بیش از ۳ تا۴ درصد برای بیمارستان‌ها هزینه شده باشد.

مدیرعامل بیمه البرز ادامه داد: مجلس باید از دیوان محاسبات گزارشی مبنی بر این‌که که این مبالغ کجا هزینه شده است و سهم بیمارستان‌ها چه‌قدر بوده است بخواهد.

درآمد ۵۰۰ میلیارد تومانی صنعت بیمه با کاهش ۵۰ درصدی سهم وزارت بهداشت

وی با بیان این مطلب که بنده معتقد به حذف کامل سهم وزارت بهداشت و درمان نیستم، افزود: اگر سهم ۱۰ درصدی به ۵ درصد تقلیل پیدا کند سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان به نفع صنعت بیمه خواهد بود و این افزایش حاشیه سود برای شرکت‌های بیمه‌ای موجب ارتقای کیفیت خدمات ان‌ها خواهد شد.

کمک به زندانیان در تضاد با فلسفه صندوق خسارت‌های بدنی است

تاجدار در پایان با اشاره به سهم ۵ درصدی صندوق خسارت‌های بدنی، گفت: از آن‌جا که فلسفه ایجاد این صندوق کمک به خانواده‌های زیان‌دیده‌گان است خوب است که برای آن سهمی کنار گذاشته شده است اما اینکه منبعی برای حمایت از مقصران و زندانیان شود در تضاد با فلسفه وجودی صندوق است.

لازم به ذکر است، ارسلان فتحی‌پور، رییس کمیسیون اقتصادی پیش‌تر به ایلنا خبر داده بود که قانون بیمه شخص ثالثدر هفته دوم مهر ماه مورد بررسی نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت که امیدواریم از این منظر هم به این قانون ورود پیدا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز