خبرگزاری کار ایران

در جلسه دیروز کمیسیون آموزش مجلس رخ داد:

سکوت وزیر درباره مشکلات مربیان پیش دبستانی

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۷۳۸

«آقای فانی در جلسه عصر دیروز درباره همه موضوعات صحبت کرد جز استخدام مربیان پیش دبستانی. زمانی هم که یکی از نمایندگان موضوع استخدام این مربیان را به او گوشزد کرد، وزیر‌‌ همان بحث‌های قبلی یعنی محدودیت‌های بودجه ای را مطرح کرد.»

عضو کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به جلسه عصر دیروز(سه شنبه ۱ مهر) اعضای این کمیسیون با «علی‌اصغر فانی» وزیر آموزش و پرورش، گفت آقای فانی در این جلسه درباره تنها چیزی که صحبت نکرد، استخدام مربیان پیش دبستانی بود.

«قاسم احمدی‌لاشکی» در این باره به ایلنا گفت: آقای فانی در جلسه عصر دیروز درباره همه موضوعات صحبت کرد جز استخدام مربیان پیش دبستانی. زمانی هم که یکی از نمایندگان موضوع استخدام این مربیان را به او گوشزد کرد، وزیر‌‌ همان بحث‌های قبلی یعنی محدودیت‌های بودجه ای را مطرح کرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به خبرنگا ایلنا که از او پرسید «چرا مجلس برای استخدام مربیان پیش دبستانی، ردیف بودجه تعیین نمی‌کند»، بیان کرد: بودجه استخدام مربیان پیش دبستانی باید بودجه مستمر باشد، زیرا بحثاین مربیان برای یکسال نیست که مثلا بگوییم بودجه استخدام آنان را در سال ۹۴ پیش بینی می‌کنیم.

این نماینده مجلس نهم افزود: استخدام حق مربیان پیش دبستانی است چرا که این مربیان سال‌ها آموزش دیده‌اند و از آن مهم‌تر، به آنان قول استخدام داده شده است. بسیاری از این مربیان چندین سال با حقوق ماهانه ۵۰ یا ۶۰ هزار تومان کار کرده‌اند، به این امید که روزی در وزارت آموزش و پرورش استخدام می شوند.

احمدی با اشاره به نزدیک شدن به پایان مهلت دو ساله قانون «تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی» به دولت برای برگزاری آزمون استخدام این مربیان، گفت: وزارت آموزش و پرورش آزمون استخدام مربیان پیش دبستانی را تا امروز برگزار نکرده است و کمیسیون آموزش پیگیر است تا بر اساس ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس به وظیفه قانونی‌اش عمل کند.

گفتنی است ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس به حق نمایندگان برای شکایت از دولت به قوه قضاییه و استیضاح رئیس جمهور یا وزراء در صورت استنکاف آنان از اجرای قانون اشاره می‌کند.

او در عین حال با انتقاد از بی‌توجهی دولت و نمایندگان مجلس به مطالبه مربیان پیش دبستانی، تصریح کرد: ما باید زیر فشار و داخل گود قرار بگیریم تا وضعیت مربیان پیش دبستانی را درک کنیم. طبیعی است کسانی که دغدغه معیشت ندارند، شرایط این مربیان را درک نکنند و خواسته آنان را جدی نگیرند. اینکه بودجه نداریم دلیل موجهی برای سرباز زدن از استخدام آنان نیست. ما خیلی جا‌ها بودجه اضافی داریم. ما نمی‌گوییم همه این مربیان جذب شوند بلکه می‌گوییم با سوادهای آنان جذب شوند.

همان پاسخ های قبلی را شنیدیم
در همین رابطه، «عباس مقتدایی» ‌ دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به خبرنگار ایلنا گفت: بی‌توجهی و بی‌مهری آموزش و پرورش به مربیان پیش دبستانی که از سالهای گذشته آغاز شده است، همچنان تداوم دارد و متاسفانه در این وزارتخانه برای حل مشکل این قبیل افراد طرحی جدی وجود ندارد.

او افزود: تلاش‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای استخدام مربیان پیش دبستانی علی رغم وجود قانون تاکنون به نتیجه نرسیده است. به نظر می‌رسد با آغاز سال تحصیلی و با توجه به محدودیت‌ها و موانعی که آموزش و پرورش دارد، این خواسته و مطالبه مربیان پیش دبستانی بدون پاسخ باقی بماند.

این نماینده مجلس نهم در پایان بیان کرد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات در حال رایزنی هستیم تا چاره‌ای برای حل مشکل پیدا کنیم. در جلسه‌ای که دیروز با وزیر آموزش و پرورش برگزار کردیم، مطالبه این افراد بار دیگر با وزیر مطرح شد، اما‌‌ همان پاسخ‌های قبلی را شنیدیم و این یعنی عدم وجود عزم جدی برای حل مشکل مربیان پیش دبستانی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز