خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با نماینده بان کی مون در امور سوریه:

مبارزه با تروریزم امروز به اولویت جامعه بین‌المللى تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۵۰۳

محمدجواد ظریف در این دیدار ضمن استقبال از آغاز به کار دمیستورا، اقدامات اولیه وى جهت تبادل نظر با مقامات سوریه و کلیه اقشار و گروه‌هاى سورى جهت نیل به یک مصالحه سیاسى فراگیر را گامى در جهت درست توصیف و بر ضرورت فعالیت موثر و بی‌طرفانه نماینده سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد.

نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، عصر دیروز سه شنبه مهرماه با حضور در محل اقامت وزیرامور خارجه کشورمان با وی دیدار و پیرامون تحولات مربوط به سوریه گفت‌وگو و تبادل نظرکرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در این دیدار ضمن استقبال از آغاز به کار دمیستورا، اقدامات اولیه وى جهت تبادل نظر با مقامات سوریه و کلیه اقشار و گروه‌هاى سورى جهت نیل به یک مصالحه سیاسى فراگیر را گامى در جهت درست توصیف و بر ضرورت فعالیت موثر و بی‌طرفانه نماینده سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به ورود گروه تروریستى داعش به سوریه اظهار داشت: مبارزه با تروریزم که جمهورى اسلامى ایران از ابتدا بر اولویت آن تاکید داشت، امروز به اولویت جامعه بین‌المللى تبدیل شده است.

نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه نیز در این دیدار اظهار داشت: براى دستیابى به یک مصالحه فراگیر در سوریه باید با تمامى طرف‌ها به رایزنی پرداخت.

وى افزود: بر همین اساس در سفر اول خود به سوریه با بشار اسد و مسئولین دولتى از یک سو و با مخالفین میانه‌رو و جامعه مدنى از سوى دیگر ملاقات و گفت‌وگو کردم.

وی با اشاره به سفرهاى آتى خود به کشورهاى منطقه تاکید کرد: این سفرها براى رایزنی و درک بهتر نظرات کشورها از جمله ایران درباره عناصر اصلى دستیابى به مصالحه سیاسى فراگیر صورت مى‌گیرد.

وزیر امورخارجه کشورمان همچنین دیروز با وزرای خارجه ارمنستان و بولیوی نیز دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه، روند مذاکرات هسته‌ای و راه‌های توسعه مناسبات فیمابین به گفت‌وگو و رایزنی پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز