خبرگزاری کار ایران

کره‌شمالی قایق ماهی‌گیری چینی را توقیف و جریمه کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۴۳۶

پیونگ‌یانگ بار دیگر قایقی چینی را به دلیل ماهی‌گیری در آب‌هایی که کره‌شمالی متعلق به خود می‌داند، توقیف و جریمه نقد کرد.

منابع خبری اعلام کردند که کره‌شمالی یک قایق ماهی‌گیری چینی را توقیف و جریمه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، رسانه‌های چینی امروز - سه‌شنبه - از توقیف یک قایق ماهی‌گیری چینی توسط کره‌شمالی خبر دادند.

این قایق که حامل شش نفر بود، در تاریخ ۱۲ ماه سپتامبر توسط گارد ساحلی دولت چین در «دریای زرد» متوقف شد.

در این میان، صاحب قایق اعلام کرد که دو روز بعد تماسی تلفنی از گارد ساحلی کره‌شمالی دریافت کرده که در این تماس به وی اطلاع داده شده که او و سایر خدمه به دلیل ماهی‌گیری در آب‌های کره‌شمالی بازداشت شده‌اند.

دولت کره‌شمالی این قایق را ۲۵۰ هزار یوآن(معادل ۴۰ هزار و ۷۰۰ دلار) جریمه کرده است، اما شش خدمه این قایق در روز ۱۷‌ سپتامبر در حالی که جراحاتی ناشی از ضرب و شتم داشتند، آزاد شدند.

«ژانگ یکای» صاحب قایق، گفت که خدمه اصرار داشتند که قایق وارد آب‌های کره‌شمالی نشده است و به همین دلیل از آب‌های مجاز برای ماهی‌گیری عبور نکرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه کره‌شمالی اعلام کرد که هنوز گزارش را مشاهده نکرده و بعدا آن را پیگیری خواهد کرد.

این نخستین بار نیست که کره‌شمالی قایق‌های ماهی‌گیری چینی را توقیف می‌کند. در ماه می و نیز در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز موارد مشابهی اتفاق افتاده بود که البته مشخص نیست که آیا صاحبان قایق مبلغ جریمه را پرداخت کرده‌اند یا خیر.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز