خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از رزمندگان:

رزمندگان دیروز دانشمندان امروز جامعه هستند

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۰۶۲

دشمنی که در آغاز جنگ قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را با غرور، جلوی تلویزیون پاره می‌کند، وقتی رشادت‌های ایرانیان را می‌بیند، ذلیلانه می‌نویسد که همه خواسته‌های ایران محقق شد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رزمندگان دیروز، دانشمندان امروز و گل‌های سرسبد جامعه هستند که ایران به آنها افتخار می‌کند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز و در سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، در دیدار جمعی از رزمندگان، به ویژه آزادگان، جانبازان ۸ سال دفاع مقدس و جمعی از یادگاران شهدا، تاریخ جنگ با عراق را در تاریخ ایران بی‌نظیر خواند و گفت: براساس اطلاعات آن زمان که بعدها موثق و مستند شد، استکباریون شرق و غرب و ارتجاع طراحی کرده بودند که انقلاب اسلامی را با جنگ تحمیلی بشکنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری انواع توطئه‌های قبل از شروع جنگ، گفت: پس از مهیا کردن مقدمات و حتی تأمین هزینه‌ها و تحریک صدام، بهترین زمان را انتخاب کرده بودند که دولت مرکزی قدرت سیاسی خاصی نداشت و ارتش هم در حال تسویه و تصفیه بود.

جانشین فرماندهی کل قوا و فرمانده ۸ سال دفاع مقدس با تبیین شرایط سیاسی، اقتصادی و نظامی ایران در آغاز جنگ، گفت: فکر می‌کردند طی یک هفته تهران و حداقل خوزستان را می‌گیرند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تشریح اوضاع ایران و عراق در مقاطع مختلف، به بیان دلایل پیروزی‌های ایران بر ارتش کاملاً مسلح حزب بعثپرداخت و گفت: هدایت‌های امام که یک شخصیت سیاسی، عرفانی و یک رهبر بی‌نظیر بود و حضور یکپارچه مردم در قالب بسیج، سرمایه‌های ارزشمند برای فرماندهان ارتش و سپاه تداوم جنگ و طراحی عملیات بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری خاطراتی از ایثارگری‌های جوانان و پیرمردان بسیجی در خط شکنی‌ها، گفت: اقیانوس اخلاص بسیجیان تمام مشکلات را در می‌نوردید و شیرینی‌های مکرر پیروزی‌ها را به مردم هدیه می‌داد.

وی با طرح این سؤال که «آیا ایران در جنگ پیروز شد؟» گفت: اگر پیروزی در جنگ نابودی اشغالگران و نفوذ در قلب مردم است، ایران پیروز واقعی ۸ سال دفاع مقدس است که هم شرایط صدام، فرماندهان بعثو منافقین به عنوان ستون پنجم عراق و هم جایگاه مردم ایران در بین ملت عراق را می‌بینید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تقبیح اشغال کشورها و تأکید بر غیرممکن بودن آن در شرایط کنونی، به حضور سربازان آمریکایی در افغانستان و عراق اشاره کرد و گفت: دیدید که سرانجام نتوانستند بمانند، چون هیچ ملتی نمی‌تواند حضور بیگانگان را در کشور خود تحمل کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اوضاع اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی را نمونه‌ای دیگر از عدم موفقیت اشغالگران دانست و گفت: با بیش از ۶۰ سال مبارزه، عرصه را بر اشغالگران صهیونیستی تنگ کردند و دیدید که در لبنان و سپس در غزه شکست خوردند و این، نقطه آغاز هزیمت تاریخی اسرائیل است.

فرمانده ۸ سال دفاع مقدس با تشریح اوضاع ایران در مقاطع مختلف، مخصوصاً مقطع پذیرش قطعنامه ۵۹۸، گفت: نصرت واقعی این است که سند پیروزی ایران و متجاوز بودن صدام در سازمان بین‌الملل تصویب شد و صدام در آخرین نامه صراحتاً نوشت که همه خواسته‌های شما محقق شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با مقایسه تاریخی و محتوایی صلح حدیبیه و قبول آتش‌بس از سوی ایران، گفت: فتح مبین این است که آنجا مسلمانان، مشرکان را گرفتار کردند و اینجا مردم ایران با مجموعه برنامه‌ها، بلایی بر سر حزب بعثو ستون پنجم آنها آوردند که یا در چاه اسیر و تحقیرانه به دار مجازات آویخته شدند و یا در اردوگاه‌های اشرف و لیبرتی زندگی را گدایی می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان فداکاری‌های جوانان ایران که امروزه مدال شهادت و جانبازی را به گردن دارند، به موفقیت‌های علمی ایثارگران و یادگاران شهدا اشاره کرد و گفت: رزمندگان دیروز، دانشمندان امروز و گل‌های سرسبد جامعه هستند که ایران به آنها افتخار می‌کند.

وی با بیان افتخارات خانواده‌ها و یادگاران شهدا و صبر آزادگان در طول ۸ سال دفاع مقدس، گفت: دشمنی که در آغاز جنگ قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را با غرور، جلوی تلویزیون پاره می‌کند، وقتی رشادت‌های ایرانیان را می‌بیند، ذلیلانه می‌نویسد که همه خواسته‌های ایران محقق شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به برنامه‌های جمهوری اسلامی برای اثبات حقانیت مردم در پیشرفت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی گفت: اگر چه در یک دوره ۸ ساله توقف کردیم و حتی عقب‌گرد داشتیم، اما الان دولت با تدبیر و مردم با امید به آینده، برنامه‌ریزی دارند که برنامه‌های تشکّل‌های ایثارگران و فرزندان شهدا یک نمونه است.

در آغاز این دیدار آقایان جعفری و کمره‌ای با قرائت اشعار و دکلمه‌ها، یاد روزهای جنگ و خاطرات شهدا، جانبازان، آزادگان و به ویژه مفقودان را گرامی داشتند و سپس آقای فلاح، با بیان مشکلات و مطالبات ایثارگران، خواستار کمک برای سازماندهی رزمندگان در تشکّلی فراگیر شد و پس از ایشان، آقای اسدی، یادگار یکی از جانبازان شهید دفاع مقدس به نمایندگی از فرزندان شهدا به بیان دیدگاه‌های خویش درباره دفاع مقدس و ارزش‌های والای فرهنگ شهادت پرداخت.

آقای ستاری نیز به نمایندگی از جامعه ایثارگران شهر نجف‌آباد با ارائه آماری از شهدا، جانبازان، آزادگان، سرداران و ایثارگران این شهر گفت: قوانین مصوّب با این بهانه که آمار ایثارگران نجف‌آباد زیاد است، در این شهر اجرا نمی‌شود.

خانم صدیقه وزینی اطهر نیز به نقل از فرزندان، به ویژه دختران شهدا، خواستار توجه بیشتر به فرزندان تحصیل کرده شهدا در مقاطع عالی شده است.
با توجه به اهمیت دیدگاه‌ها و به مناسبت هفته دفاع مقدس مشروح این دیدار به زودی منتشر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز