خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در مراسم رژه نیروهای مسلح:

ایران از آرمان‌های والای خود دست نمی‌کشد

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۰۱۳

جمهوری اسلامی از آغاز ثابت کرد که در مقابل زورگویی، ستمگری، تحمیل، فشار و توقعات متکبرانه مستکبران عالم عقب نشینی نکرده و از آرمان های والای خود دست بر نمی دارد.

استاندار اصفهان همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و در مراسم رژه نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه برای دفاع از آرمان‌های متعالی هر ملتی احتیاج دارد که خود را قوی سازد، تصریح کرد: البته تعریف قدرت از منطق دین و معنویت با تعریف قدرت از منطق مادی متفاوت است. منطق مادی، قدرت را در ابراز‌ها و وسایل و در اتم، سلاح شیمیایی و سلاح میکروبی تعریف می‌کند که به واقع نماد قدرت نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگر‌پور بیان داشت: بخش عمده قدرت در وجود انسان‌هایی است که قدرت را به کار بسته و برای حق و آرمان‌های و ارزش‌های والا تلاش و مجاهدت می‌کنند.

وی تصریح کرد: صاحبان قدرت واقعی، ‌از قدرت به شکل حیوانی استفاده نکرده، ظلم نمی‌کنند، ‌استکبار نمی‌ورزند، انسان‌ها را تحقیر نمی‌کنند، ‌به دیگر سرزمین‌ها تعرض و تجاوز نمی‌نمایند و منافع و امکانات دیگر ملت‌ها را سلب نمی‌کنند.

زرگرپور با بیان اینکه این اخلاقیات بخشی از قدرت معنوی است، ‌ متذکر شد: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا که انقلاب اسلامی از ابتدا مهر باطل را بر پیشانی آن زده، امروز در دنیا لحظه به لحظه منفور‌تر می‌شود.

وی افزود: مستکبران در صحنه عالم به تنها چیزی که نمی‌اندیشند حقوق انسان‌ها و ملت‌ها، اخلاق انسانی و رعایت حقوق مظلومان است و تأمین منافع استکباری در رأس اهمیت قرار دارد.

استاندار اصفهان اظهار داشت: وقتی قدرت با منطق الهی معنا شود، امکانات مادی را با پشتوانه معنوی آنچنان به کار می‌گیرد که نه تنها حقوق انسان‌ها تضییع نمی‌شود بلکه هیچ تعدی و تجاوزی به حقوق کسی صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: این نوع از قدرت که عنصر اصلی آن اراده مردم و حکومت برای دفاع از ارزش‌های والا و متعالی است، ‌ امتحان خود را در بیش از سه دهه گذشته به خوبی پس داده است.

زرگرپور ادامه داد: قدرت‌های مادی نتوانستند در مقابل اقتدار معنوی حق در ایران، لبنان، ‌ فلسطین، غزه مظلوم و در هر نقطه‌ای که قدرت حق وارد میدان شد، مقاومت کنند.

وی با بیان اینکه این حقیقتی است که بوده و هست و بعد از این نیز خواهد بود، تأکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی از آرمان حق، ‌حقوق انسانی، هویت ملی و اسلامی ملت خود و از سربلندی ملتی که شایسته سربلندی است دفاع می‌کند و در مقابل ظلم عقب نشینی نمی‌کند.

استاندار اصفهان افزود: جمهوری اسلامی از آغاز ثابت کرد که در مقابل زورگویی، ستمگری، تحمیل، فشار و توقعات متکبرانه مستکبران عالم عقب نشینی نکرده و از آرمان‌های والای خود دست بر نمی‌دارد.

وی با اشاره به اینکه این یک منطق صحیح و حقانی است که بر قدرت معنوی تکیه دارد، یادآور شد: ملت ایران در طول دهه‌های گذشته این قدرت معنوی را در عرصه‌های مختلف نشان داده است.

وی تأکید کرد: موفقیت‌های دوران جنگ با شهادت طلبی، عزم راسخ، ‌قدرت اراده انسانی، نیروی ایمان و با اتکا به خداوند همراه با امکاناتی که رزمندگان در اختیار داشتند به وجود آمد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: امروز نیروی مسلح ارتش قهرمان، سپاه پاسداران سرافراز، بسیج جان برکف و نیروی انتظامی دلاور آماده‌اند تا امکانات مادی خود را با پشتوانه این قوای معنوی عظیم در هر جا که لازم باشد و در مقابل هر دشمنی که قصد تعرض و تجاوز داشته باشد، ‌به کار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه پیروزی متعلق به چنین قدرت و اقتدار معنوی است، ادامه داد: سربازان برومند ایران اسلامی بدانند، عرصه تلاش و تداوم فعالیت هم در جهت معنوی و تقویت آرمان و انگیزه و هم در راستای آمادگی‌های مادی، همواره باز است.

زرگر‌پور گفت: جوانان همه تلاش، ابتکار، خلاقیت، دانش، تخصص، ایمان، صفا و معنویت خود را به کار گیرند تا بتوانند نقش تاریخی خود را که برای دنیا نه فقط برای ایران تعیین کننده است، ‌به خوبی ایفا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز