خبرگزاری کار ایران

ظریف با وزیر خارجه مکزیک دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۹۱۰

عدم هشیاری لازم از سوی برخی کشورها در برخورد ریشه‌ای با پدیده تروریزم موجب تقویت گروه‌های تروریستی و افزایش نگرانی‌ها گردیده است.

وزیر امور خاجه مکزیک با حضور در محل اقامت وزیر امور خارجه کشورمان با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار آخرین تحولات منطقه‌ای، روند مذاکرات هسته‌ای و راه‌های تقویت مناسبات دو جانبه فیمابین مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت.

ظریف ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دو کشور در دو منطقه مهم جهان و ارتقاء مناسبات را تامین‌کننده منافع مشترک و موجب افزایش اثرگذاری در مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.

وزیر خارجه کشورمان ضمن تبیین آخرین تحولات غرب آسیا و تهدیداتی که از سوی گروه‌های تروریستی فعال متوجه کشورهای این منطقه و سایر نقاط جهان است سیاست‌های اشتباه امریکا در گذشته و تکرار آن وی همچنین اظهار داشت: عدم هشیاری لازم از سوی برخی کشورها در برخورد ریشه‌ای با پدیده تروریزم موجب تقویت گروه‌های تروریستی و افزایش نگرانی‌ها گردیده است.

کوری برنا نیز در این دیدار با اشاره به نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف نسبت به دستیابی به توافق جامع هسته‌ای و رفع تحریم‌ها علیه کشورمان تا قبل از سوم آذر ماه ابراز امیدواری کرد.

وزیر امور خارجه مکزیک خطر تروریزم را پدیده‌ای بسیار خطرناک که موجب نگرانی مشترک ملت‌هاست توصیف کرد و ضرورت برخورد اساسی و همه جانبه با این پدیده را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود دو کشور، آمادگی مقامات مکزیک را برای تقویت روابط دو جانبه و افزایش رایزنی‌های سیاسی پیرامون موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز