خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان؛

پادگان صفر هفت از خرم آباداز شهر خارج می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۶۱۸

بر اساس قانون خروج و انتقال پادگان‌ها از شهر، کار انتقال پادگان صفر هفت از اراضی ۴۲ هکتاری در شمال خرم آباد در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: بر اساس قانون خروج و انتقال پادگان‌ها از شهر کار انتقال پادگان صفر هفت از اراضی ۴۲ هکتاری در شمال خرم آباد در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، شهرام ملکی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به روند تهیه طرح‌های ناحیه‌ای استان اظهار داشت: در این راستا کل کشور به ۱۰ منطقه و ۹۱ ناحیه تقسیم شده است.

وی با بیان اینکه لرستان دارای چهار ناحیه است ادامه داد: ناحیه بروجرد، ناحیه الیگودرز، ناحیه پلدختر و ناحیه خرم آباد دارای چهار طرح توسعه ناحیه‌ای است که تدوین آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان با بیان اینکه طرح ناحیه‌ای خرم آباد از سال ۸۷ از طریق مشاور نسبت به تنظیم قرارداد آن اقدام شده است ادامه داد: اعتبارات تدوین این طرح ناحیه‌ای محل منابع اداره کل راه و شهرسازی تامین شده است.

ملکی با بیان اینکه بعد از ابلاغ قرارداد کار بررسی وضع موجود، تجزیه و تحلیل آمار و تدوین پیشنهادات در قالب این طرح در دستور کار قرار گرفت یادآور شد: سپس این طرح در کمیته‌های مربوطه با حضور دستگاههای مرتبط مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به ارائه این طرح در جلسه کارگروه امروز زیربنایی استان در تاریخ ۳۱ اردیبهشت سال ۹۱ تصریح کرد: پس از چکش کاری لازم طرح ناحیه‌ای خرم آباد در جلسه بعدی این کارگروه به تصویب رسید.

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان عنوان کرد: این در حالیست که از سال ۹۱ تاکنون نوبت مطرح شدن این طرح در شورای برنامه ریزی استان نرسیده است.

ملکی با بین اینکه امروز این طرح در شورای توسعه و برنامه ریزی استان به تصویب رسید، ادامه داد: طرح ناحیه‌ای خرم آباد برای تصویب نهایی به دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال می‌شود و پس از تصویب ابلاغ خواهد شد.

وی از تصویب طرح ناحیه‌ای بروجرد در شورای عالی معماری و شهرسازی خبر داد و بیان داشت: این طرح مربوط به دو شهرستان دورود و بروجرد است که در مرحله ابلاغ از سوی این شورا قرار دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان افزود: طرح ناحیه‌ای الیگودرز مشتمل بر این شهرستان و شهرستان ازنا نیز در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شده و در شرف ابلاغ است.

ملکی یادآور شد: طرح ناحیه‌ای پلدختر و کوهدشت نیز در نوبت طرح در شورای توسعه و برنامه ریزی استان لرستان قرار دارد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت خروج پادگان صفر هفت از خرم آباد نیز گفت: بر اساس قانون خروج و انتقال پادگان‌ها از شهر کار انتقال پادگان صفر هفت از اراضی ۴۲ هکتاری در شمال خرم آباد در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان با اشاره به روال قانونی انتقال این پادگان افزود: ابتدا موضوع در کمیسیون ماده پنج و سپس در کارگروه امور زیربنایی تصویب شد که با توجه به اینکه وسعت اراضی بالای ۱۰ هکتار بود موضوع برای تصویب به شورای برنامه ریزی ارائه و پس از تصویب به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال می‌شود.

ملکی با بیان اینکه از دیماه سال گذشته انجام این مراحل در دستور کار قرار گرفت یادآور شد: به صورت کار‌شناسی همه این فرآیند در حال انجام است و پس از تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی مصوبه به استان ابلاغ و تکلیف این پادگان تعیین می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز