خبرگزاری کار ایران

امیر حاتمی در نشست خبری:

نیروهای مسلح و صنعت دفاعی از تمام مراحل خودکفایی عبور کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۴۵۳

گردهمایی غافله خورشید یک گردهمایی سراسری است که در سطح کشور در سطح فرماندهان گردان به بالا پنجم مهر ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود

جانشین وزیر دفاع گفت: امروز نیروهای مسلح و صنعت دفاعی از تمام مراحل خودکفایی عبور کردند و ما به علوم و فناوری حوزه دفاعی دست یافته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر حاتمی جانشین وزیر دفاع در حاشیه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر پروژه دو کابینه کردن هواپیمای صاعقه گفت: هواپیمای صاعقه هواپیمای آموزشی است که پروژه دوکابینه کردن آن در سال ۹۴ به پایان می‌رسد و رونمایی خواهد شد.

وی همچنین درباره هواپیمای قاهر نیز گفت: این هواپیما نیز در حال انجام مراحل خود می‌باشد.
امیر حاتمی گفت: فرا رسیدن ایام حماسه و افتخار که یادآور ایثار و شهادت است به همه رزمندگان و دست‌اندرکاران این حماسه بزرگ تبریک عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: این روزها علاوه بر روزهای حماسه یادآور روزهای یاس و ناامیدی برای دشمنان نیز بود. صحنه‌گردانان اصلی این روزها را باید شهدا، رزمندگان، جانبازان و خانواده‌های عزیز و صبور آنها دانست.

امیر حاتمی گفت: ما باید هفته دفاع مقدس را هفته ارزشمندی در جهت مرور و یادآوری آموزه‌های آن به نسل جدید بدانیم و آنها را با آن حماسه بزرگ آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه تاریخ ملت‌ها سراسر آموزه و درس عبرت است، گفت: تاریخ هر ملتی روایت‌گر حیات و تمدن اصلی آن است و هر ملتی سعی می‌کند تاریخ‌ساز باشد و به بخش مهمی از تاریخ خود افتخار کند و ما دفاع مقدس را قطعه تاریخی افتخارآمیز ملت ایران می‌دانیم. حماسه‌ای که مردان، زنان، جوانان و همه ملت ایران در آفرینش آن نقش داشته‌اند و برگ زرینی را در تاریخ ایران به ثبت رسانده‌اند.

جانشین وزیر دفاع بیان کرد: ما دفاع مقدس را قطعه‌ای ارزشمند از درس‌ها و عبرت‌ها می‌دانیم که همیشه و همه نسل‌ها باید از آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس گنجینه‌ای فراتر از یک برهه تاریخی است که باید همیشه با یادآوری آن حماسه، درس‌های جدیدی از آن بیاموزیم.

حاتمی گفت: ما دفاع مقدس را مصداق عینی کربلا می‌دانیم که تجربه شده است و درس‌های فراوانی از حماسه و شهادت در آن وجود دارد. درسی که تمام باطل را مقابل حق قرار داد و یک رژیم جنایتگر که تمام قدرت‌های پوشالی آن را حمایت می‌کردند. اما در مقابل عزم ملت ایران مغلوب شد و این درس بسیار عظیمی است.

وی افزود: یکی از درس های بزرگ دفاع مقدس مدیریت جهادی است که باید ریشه این تفکر بزرگ را در دفاع مقدس جست‌وجو کنیم؛ زیرا ما آموختیم هر چه فشارها به اوج برسد، استعدادها شکوفاتر می‌شوند و ما متوجه شدیم تنها راه ما ایمان و توکل به خداست و این امداد الهی است.

جانشین وزیر دفاع با اشاره به صحبت‌های تحلیل‌گران غربی در برابر رشادت‌های جوانان در دفاع مقدس گفت: آنها همیشه در تحلیل‌های خود تنها به این جمله که می‌گویند نمی‌دانیم چطور این موضوعات اتفاق افتاد اکتفا می‌کنند و این نیز خود نشان‌دهنده امداد الهی است.

وی گفت: ما در این جنگ به خوبی مشاهده کردیم کشورها و سازمان‌ها به دو گروه تقسیم شدند. خودی‌های استکبار و غیرخودی‌ها که در این تقسیم‌بندی خودی‌های استکبار هر جنایتی می‌کردند، از سلاح شیمیایی استفاده می‌کردند اما محکوم نمی‌شدند، که صدام نمونه یک جنایتکار واقعی علیه مردم خود و مردم ایران بود. اما زمانی که از جبهه استکبار خارج شد در برابر وی ائتلاف کردند و او را به درک واصل کردند.

حاتمی با اشاره به گروهک تروریستی داعش در منطقه گفت: این گروه نیز نمونه‌ای از واقعیت جهان استکبار است که روزی آن را حمایت کرده و آن را در قالب خودی جلوه دادند و امروز علیه این گروه در عراق ائتلاف می‌کنند. ملت ما همیشه این رفتار دوگانه را تشخیص داده و فریب آنها را نمی‌خورد.

امیر حاتمی بیان کرد: ما در جنگ تحمیلی فهمیدیم که باید به خودمان متکی باشیم و امروز نیروهای مسلح و صنعت دفاعی از تمام مراحل خودکفایی عبور کردند و ما به علوم و فناوری حوزه دفاعی دست یافته‌ایم.

وی افزود: در عرصه زمین، هوا، دریا و فضا و عرصه سایبری آنچه برای یک دفاع بومی لازم است، با اتکا به علم بومی تولید می‌کنیم. آنها به هر کاری دست زدند تا ملت‌های مستقل خودکفا نباشند، ولی امروز ما در جایگاهی قرار داریم که توانایی ما تحت‌تاثیر هیچ تحریمی قرار ندارد.

جانشین وزیر دفاع در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت: همه این افتخارات و تجربه‌ها را مدیون کسانی هستیم که ما قصد داریم آنها را در یک گردهمایی تحت عنوان غافله خورشید معرفی کنیم و به آنها بگوییم قدردان همه زحمات آنها هستیم.

وی گفت: گردهمایی غافله خورشید یک گردهمایی سراسری است که در سطح کشور در سطح فرماندهان گردان به بالا برگزار خواهد شد که در تهران نیز علاوه بر فرماندهان تهران، فرماندهان لشگر از سراسر کشور نیز در این برنامه شرکت خواهند داشت.

حاتمی گفت: در این مراسم که قرار است مسئولین کشوری و لشگری سخنرانی کنند، ما از هر کدام از سازمان‌های دست‌اندرکار در دفاع مقدس یک فرمانده شاخص و یک شهید شاخص را معرفی و مورد تجلیل قرار خواهیم داد.

وی درباره زمان و مکان این برنامه در تهران گفت: این برنامه پنجم مهر ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود که دو سخنران اصلی آن سردار رشید و امیر حسنی سعدی خواهند بود.

جانشین وزیر دفاع در پایان گفت: در هفته دفاع مقدس ما برنامه‌های گوناگونی خواهیم داشت که یکی از آنها رونمایی از تجهیزات هوایی، موشکی و خودرویی است و برنامه بعدی تجلیل از دو شهید وزیر دفاع در هفتمین روز خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز