خبرگزاری کار ایران

مقام‌های ناتو:

آتش‌بس اوکراین لفظی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۳۳۱

اوضاع در اوکراین در حال حاضر خوب نیست. تعداد گلوله‌های توپی که به تازگی شلیک شده‌اند، با دوره پیش از آتش‌بس برابری می‌کند.

فرمانده ارشد نظامی ناتو در اروپا اعلام کرد که آتش‌بس میان نیروهای مسلح اوکراین و شبه‌نظامیان جدایی‌طلب تنها «به صورت لفظی» برقرار است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، ژنرال «فیلیپ بریدلاو» گفت که تعداد گلوله‌های توپی که به تازگی شلیک شده‌اند، با دوره پیش از آتش‌بس برابری می‌کند.

طرفین درگیری در شرق اوکراین از ۱۵ روز پیش برای توقف خشونت‌ها توافق کردند ولی این آتش‌بس تاکنون چند بار نقض شده است.

ژنرال بریدلاو که در لیتوانی صحبت می‌کرد، گفت: «اوضاع در اوکراین در حال حاضر خوب نیست.»

با این حال، وی نسبت به توافقنامه‌ای که روز گذشته - شنبه - توسط نمایندگان اوکراین، جدایی‌طلبان شرق این کشور، روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا در مینسک امضا شد، ابراز خوش‌بینی کرد.

بیشتر از سه هزار نفر در ناآرامی‌های اوکراین در شرق این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته بریدلاو، از هفته گذشته بخشی از نظامیان روس مستقر در اوکراین به داخل روسیه برگشتند ولی این نیرو‌ها برای بازگشت به اوکراین از آمادگی لازم برخوردار هستند.

روسیه اعزام سرباز به اوکراین و تجهیز شبه نظامیان جدایی‌طلب را رد می‌کند.

به گفته مقام‌های روسیه، نظامیان این کشور که در کنار جدایی‌طلبان اوکراین می‌جنگند، سربازانی هستند که داوطلبانه به این کشور رفته‌اند.

بر اساس توافق‌نامه امضا شده در مینسک، طرفین درگیری یک خط حائل به عمق ۳۰ کیلومتر تشکیل می‌دهند و همه شبه‌نظامیان خارجی از منظقه مورد مناقشه خارج می‌شوند.

طرفین همچنین بر منع پروازهای هواپیماهای نظامی بر فراز منطقه مورد مناقشه توافق کرده‌اند.

آن‌ها همچنین توافق کرده‌اند که در منطقه مورد مناقشه دست به عملیات نظامی نزنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز