خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آمل:

دفاع مقدس یک ذخیره میراثمعنوی هویت بخش برای ایران و جهان اسلام است

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۳۱۵

از نظر زمانی با شتاب داریم از آن مقابله بزرگ فاصله میگیریم اما باید بدانیم دفاع مقدس یک ذخیره میراثمعنوی هویت بخش برای ایران و جهان اسلام است.

به مناسبت هفته دفاع مقدس نشست خبری در سپاه ناحیه آمل به منظور اعلام برنامه های این هفته با حضور خبرنگاران صورت گرفت.

سرهنک علی خادم فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آمل ضمن گرامی داشتن هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس با مدیریت ورهبری یک مرد الهی و شهدا عزیز در روح و اندیشه ملت ما جای گرفت.

وی افزود: از نظر زمانی با شتاب داریم از آن مقابله بزرگ فاصله میگیریم اما باید بدانیم دفاع مقدس یک ذخیره میراثمعنوی هویت بخش برای ایران و جهان اسلام است.

فرمانده سپاه آمل ادامه داد: برای اینکه کشوری بزرگ و نیرومند و در شان یک نظام ولایی شیعه مسلمان باشیم علاوه بر این محبت الهی که ساختار ما را شکل داده نیازمند ذخیره های تمام نشدنی از معنویت اعتقاد باور و هویت هستیم که دفاع مقدس ما بعنوان یک ذخیره تمام نشدنی است.

خادم اضافه کرد: تصویر ملت ایران بدون دفاع مقدس تصویری به مراتب ضعیف تر از شخصیت امروزی ملت ایران است سختی ها لازمه استحکام هویت، اعتبار، اقتدار، آزادی و ارزش های بزرگی است که یک ملت به آن نیاز داشته و به آن وفادار هستند.

وی با اشاره به اینکه هیچ ملتی بدون تحمل سختی ها به آسایش و فضیلت دست نمی یابد خاطرنشان کرد: فضائل حاصل مقاومت ها و سختی هاست و دفاع مقدس موجب ایجادظرفیتی برای حیات جاودانه انقلاب ما شد که رمز اساسی ماندگاری و تضمینی برای انقلاب اسلامی است همه ی انقلاب های غیر ارادی مانند انقلاب های فرانسه، روسیه، چین، الجزایر و نقاط مختلف دنیا با خاموش شدن تدریجی و ناگهانی روبه رو شد.

سرهنگ خادم تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما هر روز با امواج سهمگین شوکی که به ایران اسلامی وارد میشود پنجه در پنجه قدرت های بزرگ می اندازد وسیاست های آن ها را با شکست مواجه میکند واراده خود را به آن ها تحمیل میکند واین به برکت آن است که جنگ ما نظریه عملی مبارزه با یک دنیا را به ما یاد میدهد و به ما آموخته که چگونه در مقابل آرایش قدرت های بزرگ پیروز شویم وهمه را مدیون دفاع مقدس میدانیم.

وی ادامه داد: فرهنگ شهادت، فداکاری، گذشت، تحمل سختی وامید در دوران دفاع مقدس در کشور ما جاری شده و همچنان جاری است باور ما نسبت به عاشورا در دوران دفاع مقدس عینی و عملیاتی شده و این نگاه ما را نسبت به وقایع صدر اسلام به شکل باور پذیری اشنا کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه آمل گفت: ما با یک ذخیره معنوی راهبردی تمام نشدنی روبه رو هستیم آن هم دفاع مقدس است همه ی ملت ها آزمون واقعی اعتقاد فرهنگ ایمان و هویت خود را در جنگ ها نشان دادند در کشور ما قبل از دفاع مقدس برای اینکه غرور ملی داشته باشیم ونوجوان و جوانان احساس غرور ملی داشته باشند آمدیم داستان های ساختگی را ایجاد کردیم مانند رستم وسهراب وآرش کمانگیر این داستان های ساختگی برای این بوده که بتوانیم غرور ملی را در سطح جامعه داشته باشیم اما دفاع مقدس خاطرات شهدا عزیز مان به قدری جذاب و غرور افرین است که دیگر نیاز به داستان های ساختگی نداریم و از دوران دفاع مقدس یاد گرفتیم که چگونه با آنها بجنگیم و نترسیم لذا دفاع مقدس ما یکی از شاخصه های آن است که شجاعت ملی وپایداری حاصل آن دوران را برای ما به ارمغان آورده است.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ عنوان برنامه در سطح شهرستان برای هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی شده است که تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، دیدار با امام جمعه، دیدار با خانواده‌های شهدا، غبارروبی مزار شهدا، یادواره شهدا، افتتاح تلویزیون شهری، همایش پیاده روی خانوادگی، نشست‌های بصیرتی، مسابقات فوتسال و والیبال و افتتاح سالن ورزشی بخشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز