خبرگزاری کار ایران

در واکنش به آغاز مجدد ساخت‌وساز در محوطه عمارت عین الدوله؛

ساخت و ساز در حریم عمارت عین الدوله باید بر اساس مصوبات شورا باشد

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۳۰۳

مشکلاتی که برای این بنا به وجود آمده، در اصل مربوط به سهل انگاری و یا تخلف سازمان میراثفرهنگی در زمان انتقال آن به بخش خصوصی است / بنابراین شهرداری هم این بنا را به عنوان یک پلاک آزاد با مالک خصوصی تهاتر کرده است.

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران در مورد آغاز ساخت و ساز مجدد در حریم عمارت تاریخی عین الدوله، گفت: اگر در پروانه ساخت، مصوبات شورا در مورد این بنا رعایت نشده باشد، با این ساخت و ساز برخورد خواهیم کرد.

محمد مهدی تندگویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ساخت و ساز در عمارت عین الدوله گفت: موضوع ساخت و ساز در حریم عمارت عین الدوله، زمانی در شورای شهر مطرح شد که یکی از پیمانکاران شهرداری این بنا را به مالک خصوصی واگذار کرده بود و در آن زمان مالک قصد داشت ساختمانی ۲۲ طبقه به جای این بنا بسازد.

وی ادامه داد: اقدام ما در جهت جلوگیری از ساخت این برج و بازگرداندن کار به روال قانونی بود، بنابراین در آن زمان قرار شد؛ مجوز ساخت مالک خصوصی لغو شود و با توجه به پهنای زمین و با رعایت شرایط حریم منظری عمارت، مجوز ساخت و ساز ارائه دهند.

تندگویان در مورد صدور مجوز احداثساختمانی ۸ طبقه در محوطه این بنای تاریخی اظهار کرد: هنوز پروانه ساخت را بررسی نکرده‌ام و در طی مکاتباتی که با شهرداری آن ناحیه داشتم درخواست کردم که آن را در اختیار من قرار دهند، در صورتی که در این پروانه ساخت، مصوبات شورای شهر رعایت نشده باشد، قطعا با این ساخت و ساز برخورد خواهیم کرد.

این عضو شورای شهر تهران افزود: مساله اصلی ساختمان عین الدوله و مشکلاتی که برای آن به وجود آمده، در اصل مربوط به سهل انگاری و یا تخلف سازمان میراثفرهنگی در زمان انتقال آن به بخش خصوصی است؛ زیرا این سازمان در آن زمان اظهار کرده که هیچ ادعایی نسبت به این بنا ندارد و پلاک آن متعلق به میراثفرهنگی نیست؛ بنابراین شهرداری هم این بنا را به عنوان یک پلاک آزاد با مالک خصوصی تهاتر کرده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا میراثفرهنگی جواز ساخت و ساز در حریم این بنا را نیز صادر کرده بود یا خیر گفت: این مجوز به مالک خصوصی اعطا شده، اما اگر سازمان میراثفرهنگی با توجه به مخالفت رئیس جدید این سازمان با ساخت و ساز در عمارت عین الدوله، بخواهد اکنون وارد این مساله شود و بر علیه مالک اقامه دعوا کند، بحثجدیدی در مورد این بنا باز خواهد شد.

تندگویان افزود: اکنون اگر ساخت و ساز براساس مصوبات شورای شهر باشد، از نظر شهرداری و شهرسازی تخلفی صورت نگرفته اما این مسئله که آیا از نظر میراثفرهنگی نیز مشکلی وجود ندارد، بحثی است که این سازمان باید آن را پیگیری کند.

گفتنی است؛ سال گذشته بر اساس تصمیم شورای شهر تهران و گزارش محمد مهدی تندگویان در مورد عمارت عین الدوله مجوز ساخت و ساز در این بنا لغو شده بود و اکنون با صدور مجدد مجوز ساخت و ساز، جمعی از ساکنان منطقه به این اقدام اعتراض کرده‌اند کهخبرگزاری ایلنا پیش از این در گزارشیبه آن پرداخته بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز