خبرگزاری کار ایران

سینماداران از ایوبی چه می‌خواهند؟

فکری برای عوارض شهرداری، مالیات بر ارزش افزوده و تغییر کاربری سالن‌های سینما بکنید

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۱۶۷

حذف عوارض شهرداری، حذف مالیات بر ارزش افزود، تغییر کاربری سالنهای سینما از فرهنگی به تجاری ازجمله درخواستهای سینما داران از ایوبی است.

هیات مدیره جدید انجمن سینماداران صبح امروز(۲۹ شهریور) با حجت‌الله ایوبی(رئیس سازمان سینمایی) دیدار و گفتگو کردند و در آن بر لزوم توجه جدی‌تر به سالن‌های سینما تاکید کردند.

محمدرضا صابری(دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا پیرامون این دیدار گفت: دیدار با ایوبی در یک فضای صمیمانه با حضور رئیس سازمان سینمایی، محمد احسانی معاون وی، محمدرضا فرجی مدیرکل امور نمایشی، راس ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز شد و تا ساعت ۱۳ ادامه داشت.

وی ادامه داد: در این جلسه ابتدا پیرامون برگزاری انتخابات جدید و روند عضو شدن اعضای جدید صحبت شد و بعد مشکلات و وضعیت امروز سینما‌ها مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

دبیر انجمن سینماداران ادامه داد: اعضای انجمن و رئیس آن از اجرای طرح سلام سینما که با استقبال خوب مردم مواجه شد؛ تشکر کردند و به سازمان سینمایی اعلام کردند که از چنین طرح‌هایی که باعثحضور بیشتر مردم در سینما‌ها و فروش خوب فیلم‌ها بشود؛ استقبال می‌کند.

صابری ادامه داد: اعضای انجمن متفق‌القول از رئیس سازمان سینمایی خواستند که درباره مشکلاتی همچون دریافت عوارض زیاد توسط شهرداری از سالن‌های سینما، حذف مالیات بر ارزش افزوده بر روی بلیت‌های سینما، تصویب تغییر کاربری سالن‌های سینما از فرهنگی به تجاری تصمیم سریع و منطقی اتخاذ شود.

سخنگوی انجمن سینماداران افزود: رئیس و اعضای هیات مرکزی معتقدند که باید عوارض شهرداری و همچنین مالیات بر ارزش افزوده از سینما‌ها حذف شود و با هدف بالا رفتن ارزش سالن‌های سینما، سالن‌های سینما باید از کاربری فرهنگی به کاربری تجاری تغییر کنند.

وی ادامه داد: ایوبی نیز با روی باز از این سخنان استقبال و اعلام کرد؛ مساله سالن‌های سینمایی و سالن‌های نمایش دغدغه اصلی این سازمان است.

صابری همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات در هیات مرکزی انجمن سینماداران گفت: بعد از معرفی اعضای جدید انتخابات برگزار شد و از بین ۱۱ عضو منصور نورپور به عنوان رئیس هیات مرکزی رضا زارعی به عنوان نایب رئیس، محمدقاصد اشرفی به عنوان رئیس هیات مدیره و رئیس انجمن، محمدرضا صابری به عنوان دبیر و سخنگوی انجمن و غلامرضا فرجی به عنوان خزانه‌دار، انتخاب شدند.

ژیش از این ۱۱ عضو شورای مرکزی انجمن سینماداران بدین شرح انتخاب شده بودند: محمدقاصد اشرفی، فرشید معتمدی آذر، منصور نور‌پور، محمدرضا صابری، غلامرضا فرجی، ناصر مجدبیگدلی، علیرضا گودرزی، شهرام مهرآسا، رضا زارعی، ساسان ابی‌زاده و محمد متوسلانی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز