خبرگزاری کار ایران

بیانیه شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران غرب به مناسبت آغاز سال تحصیلی

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۱۱۷

شهدای ما رضایت خداوند و تبعیت از ولایت فقیه و روحیه انقلابی را از مهمترین می‌دانستند و با پیروی از ولایت فقیه و امام امت خود پا به عرصه جهاد و شهادت گذاشتند و ما امنیت و آرامش را مدیون آنان هستیم.

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تهران غرب به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن کامل این بیانه به شرح زیر است:

ما دانشجویان انقلابی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس با صدور این بیانیه اعلام می‌نماییم:

شهدای ما رضایت خداوند و تبعیت از ولایت فقیه و روحیه انقلابی را از مهمترین می‌دانستند و با پیروی از ولایت فقیه و امام امت خود پا به عرصه جهاد و شهادت گذاشتند و ما امنیت و آرامش را مدیون آنان هستیم.

ما دانشجویان افتخار می‌کنیم که در بسیج دانشجویی سرباز ولایت و پرچم دار مبارزه با جنگ نرم و از آن مهمتر تربیت افسران جنگ نرم و مسئولین آینده انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان که جای پای خود را در منطقه خاورمیانه از دست داده بودند برای مقابله با ملت ایران در همان اوایل پیروزی انقلاب برای تسلیم شدن ملت ایران دست به هر سه نوع تهدید زدند.

تحریک قومیت ها، تجهیز ضد انقلاب، طراحی کودتا، ترور مسئولین ارشد نظام و درنهایت تشویق و حمایت از صدام برای براندازی نظام جمهوری اسلامی، اما به لطف خدا موفق نشدند. ملت ایران دفاع مقدس را پشت سر گذاشت و دشمن از برخورد سخت با ما نامید شد.

مقام معظم رهبری از سال ۶۹ استراتژی دشمن در مواجه با جمهوری اسلامی را بیان فرمودند: تهاجم فرهنگی. شبیخون فرهنگی. ناتوی فرهنگی. تهدید نرم. جنگ نرم جنگ نرم؛ واژه جنگ معمولا به آخرین مرحله دشمنی گفته می شود که دو طرف درگیر شده باشند و تلفات جانی و مالی و… داشته باشند. مقام معظم رهبری در قضایای پس از انتخابات مفهوم جنگ نرم را به کار بردند. جنگ نرم کشته دارد و مجروح می گیرد. جانباز هم دارد و عده ای هم اسیر دشمن می شوند. یک جنگ واقعی است ولی خونی دیده نمی شود.

آنچه در این نبرد مهم است این است که برای دلسوزان نظام یقین حاصل شود که ما در این جنگ قرار گرفته ایم. نکته دیگر اینکه ابزار متناسب این جنگ را آماده نماییم که بنابر گفته مقام معظم رهبری بهترین دفاع در این صحنه افزایش بصیرت است. یعنی دشمن را خوب شناختن و بعد راه‌های نفوذ دشمن و ابزارها و اهداف دشمن و خط خودی را به خوبی شناسایی کنیم. باید خودی و غیر خودی ها و جبهه حق و باطل را بشناسیم و پا به پای رهبری حرکت کنیم. ان شاء الله.

مطالبات ما دانشجویان انقلابی از مسئولین به شرح ذیل می باشد:

۱. از مسئولین وزارت ارشاد و دانشگاه و دانشگاه آزاد می‌خواهیم کسانی که چارچوب قانون اساسی و خطوط اصلی را قبول ندارند به عنوان استاد دانشگاه و فرماندهان جنگ نرم انتخاب نشوند، چرا که «لازمه بیّن اعتقاد و التزام به قانون اساسی» را مخالفت با سکولاریسم می دانیم، و اعتقاد به اینکه برای اداره کشور نظامات بشری کافی است، نفی اصل دوم قانون اساسی به شمار می رود، بنابراین سکولارها را نباید در سمت های دانشگاه قرار داد چون این بخش از قانون اساسی را قبول ندارند.

۲. بند نخست از اصل سوم قانون اساسی، توجه مسئولان دانشگاه را به این اصل از قانون جلب می نماییم در این اصل آمده است:

((دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است برای نیل به اهداف مذکور در اصل دوم، همه امکانات خود را برای امور زیر به کار برد:

ایجاد محیط مناسب برای رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی.))

۳. امربه معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و شرعی است و در قوانین جمهوری اسلامی ایران هم تعریف شده است، لذا از جامعه دانشگاهیان میخواهیم برای دور کردن فساد در این راه پر فیض قدم بر دارند و از مسئولین دانشگاه آزاد می خواهیم در خصوص حجاب و عفاف بدور از برخوردهای سلیقه ای با تدوین قوانین جامع در دستور کار دانشگاه آزاد قرار دهند ان‌شاءالله.

۴. رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با اعضا دولت خاطر نشان کردند: مساله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است. این باعثتاسف است بعد از گذشت چند سال از فتنه برخی مسئولین و عناصر مغرض حرف‌هایی را تکرار می‌کنند که به زباله دان تاریخ پیوسته است. مساله فتنه این است که فتنه دعوای شخصی نبود، مساله فتنه چالش با اصل نظام بود البته راه برای توبه باز است اما تا وقتی که لجاجت می کنند، خط همین است و پست های کلیدی نظام نباید جای فتنه گران باشد.

ما دانشجویان بسیجی و انقلابی از مسئولین دانشگاه می خواهیم که موضع خود را نسبت به فتنه و فتنه گران مشخص نمایند و افرادی که به فتنه و فتنه گران گرایش دارند یا ازمتهمین فتنه بوده اند در مسئولیت های کلیدی و اجرایی به خصوص فرهنگی که در سال جاری از مطالبلات مقام معظم رهبری می باشد، در دانشگاه قرار ندهند و هر تشکل و با مجموعه ای که حمایت از فتنه و فتنه گران را در سرلوحه کار خود قرار داده برخورد نماید.

۵. از جایی که وظیفه تشکل های دانشجویی رساندن صدای دانشجویان به مسئولان است، در بحثاعتراض گسترده دانشجویان با افزایش شهریه دانشگاه آزاد خیلی صریح اعلام می نماییم که این اقدام به مناسب ملک الهی نیست.

ما این افزایش را محکوم می کنیم و آن را غیر قانونی می دانیم؛ چرا که بر اساس قانون دانشگاه آزاد از ابتدای تاسیس تا کنون، افزایش شهریه شامل ورودی های سال های گذشته نمی شده است، در حالی که امسال دانشگاه آزاد به صورت بی سابقه، افزایش شهریه ثابت و متغیر را به ورودی های حتی سال‌های گذشته این دانشگاه نیز اعمال کرده است. ما این اعتراض را به گوش مسئولان می رسانیم و از تشکل های تازه شکل گرفته دانشگاه که اهدافشان مشخص نیست و حتی در برخی از سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی مغرضانه عمل می نمایند، درخواست می کنیم؛ این اعتراض دانشجویان را بدون وقفه به جای سکوت اعلام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز