خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در زنجان:

پاسداری از حقوق بیت المال، وظیفه دیوان محاسبات است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۹۸۱

کمک به تحقق اهداف دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه و پیشرفت کشور و افزایش رفاه اجتماعی از دیگر وظایف تشکیل این دیوان است.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور، گفت: تعامل بین مدیران اجرایی و مدیران نظارتی در سطح مختلف کشور در کنار بودجه ریزی عملیاتی برای اجرای پروژه‌ها می‌تواند تحقق کامل اهداف سازمانی دستگاههای اجرایی کشور را بدنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، امین حسین رحیمی، پنج شنبه، در جلسه شورای اداری استان زنجان، هدف از تشکیل دیوان محاسبات در قانون اساسی را پاسداری از حقوق بیت المال در دستگاههای اجرایی عنوان کرد و گفت: کمک به تحقق اهداف دستگاههای اجرایی در راستای توسعه و پیشرفت کشور و افزایش رفاه اجتماعی از دیگر وظایف تشکیل این دیوان می‌باشد.

رحیمی نظارت مستمر دیوان محاسبات، قبل، حین و پس از مصرف بیت المال در دستگاههای اجرایی را در جهت پیشگیری از تضییع اموال و دارایی‌های عمومی کشور مهم و ضروری دانست و تصریح داشت: این نظارت مستمر بدون همکاری و تعامل مستقیم مدیران دستگاههای اجرایی محقق نخواهد شد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در سخنان خود، علل بسیاری از تخلفات صورت گرفته در دستگاههای اجرایی را عدم آشنایی کامل مدیران و ذیحسابان دستگاه‌ها به مقررات مالی و محاسباتی دانست و ابراز امیدواری کرد با افزایش آموزش‌های عمومی و تخصصی مدیران و عوامل اجرایی سازمان‌ها، تخلفات به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

وی به راه اندازی سامانه نظارتی الکترونیکی دیوان محاسبات کل کشور اشاره کرد و افزود: تعامل بین مدیران اجرایی و مدیران نظارتی در سطح مختلف کشور در کنار بودجه ریزی عملیاتی برای اجرای پروژه‌ها می‌تواند تحقق کامل اهداف سازمانی دستگاههای اجرایی کشور را بدنبال داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز