خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

دشمنان به دنبال تخریب عقاید جوانان هستند / دانشگاه باشگاه سیاستمداران نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۹۳۹

جوانی که با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شد دیگر گناه نمی‌کند و به فرهنگ غربی آلوده نمی‌شود و به فرهنگ اسلامی می‌رسد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه چشم‌های بینای انقلابیون باید نگران باشد، گفت: دشمنان به دنبال تخریب عقاید جوانان هستند.

به گزار ش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به عمل جراحی مقام معظم رهبری گفت: شکر می‌کنیم که رهبری سلامت خود را بازیافتند و عملی که انجام شد موفق بود و بعد از استراحت در بیمارستان، با سلامت و نشاط به خانه‌شان بازگشتند.

وی با اشاره به پیام‌های تبریکی که به خاطر عمل موفقیت‌آمیز رهبر انقلاب به ایشان داده شد، اظهار داشت: از همه جا و از داخل و خارج سیل عواطف و احساسات مقدس مانند سیلاب به سمت ایشان روانه شد و مردم دعاو نذر و نیاز کردند که هم در داخل و خارج بود که به قول خودشان پیوندی بی مانند بود و خد ا عزت مقام معظم رهبری را زیاد و دوستانشان را افزایش و دشمنانشان را ذلیل بفرماید.

دبیر شورای نگهبان به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: این هفته، هفته گرامی است. واقعا دفاع مقدس بود وهشت سال جز خلوص چیز دیگری نداشت و از امام و رهبری منشا می‌گرفت.

جنتی با بیان این که بسیج با عشق و علاقه به جبهه‌ها می‌رفت یادآور شد: به جز دوره هفت الی هشت ساله حضرت رسول(ص)، در تاریخ این مسئله نظیری نداشت و این ایثارگری، ‌مجاهدت، فداکاری و از خودگذشتن بود و ذخیره بزرگی برای ماست. همانطور که عاشورا برای اسلام و مسلمین ذخیره بزرگی شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید براینکه باید جوانان با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند، ابراز داشت: نیروهای مسلح در این باره کارهای خوبی کرده‌اند و البته باید کارهای بیشتری شود. جوانی که با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شد دیگر گناه نمی‌کند و به فرهنگ غربی آلوده نمی‌شود و به فرهنگ اسلامی می‌رسد.

وی با بیان اینکه الان در دوران جهاد اکبر قرار داریم تاکید کرد: دشمنان می‌خواهند عقاید جوانان و مسلمانان را تخریب کنند و فحشا و منکرات را رشد دهند تا نیروهای انقلابی رشد نکنند و مراکز فرهنگی از بین برود.

دبیر شورای نگهبان خطاب به جوانان عنوان کرد: مسئله فتنه، مسئله براندازی بود. کسانی که حقیقت فتنه را انکار کردند مستحق نفرین هستنند چرا که با فتنه و یا سکوت خود به فتنه‌گران و خانواده‌هایشان چراغ سبز نشان دادند و برآتش فتنه دمیدند. آنها فتنه را قبول ندارند اگر حرف ما را قبول ندارید پس چه چیزی را قبول دارید؟ مگر اسرائیل نگفت سرمایه ما در ایران اینها هستند.

جنتی با اشاره به ملاقات هیات دولت با رهبر انقلاب در هفته دولت خاطر نشان کرد: ایشان در ملاقات با دولت گفتند فتنه خط قرمز ماست. رهبر انقلاب بیش از ۲۰۰ بار درباره فتنه حرف زدند ولی این مسئله را رها نمی‌کنند چرا که می‌دانند عده‌ای می خواهند فتنه را زنده کنند. کسی که گفت فتنه خط قرمز نیست باید در بصیرت، انقلابی بودن و خیلی از چیزهایش شک کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری حذف نیروهای انقلابی را از اهداف فتنه‌گران دانست و ا فزود: رهبر انقلاب مگر نگفتند که به اسم اعتدال، نیروهای مومن را کنار نگذارید پس چرا در وزارت‌خانه‌ای ۷۴ مهندس و متخصص را به اسم بیسوادی بیرون کرده‌اند. چه کسی باید داد بزند و اعتراض کند؟ رهبری گفتند نمایندگان نیز به تعهداتشان عمل کنند و در تریبون مجلس نیز جلوی آنها را بگیرند.

وی اضافه کرد: آنها همچنان در وزارت علوم می خواهند بچه‌ها و نیروهای مومن را حذف کنند. اینها بروند چه کسانی میآیند؟ کسانی می‌آیند که با فتنه و یار فتنه گران هستند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به شعار تعیین شده امسال از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: حضرت امام(ره) گفتند راه اصلاح مملکت فرهنگ است و اصلاح بایداز فرهنگ شروع شود. چشم‌های بینای انقلابیون باید نگران باشد. ببنید کجا دارد اعتقادات تخریب می‌شود و نیروهای انقلابی حذف می‌شوند و کجا فرهنگ غربی رشد می‌کند.

جنتی در ادامه با اشاره به تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه داعش گفت: خدا آمریکای دروغگوی حقه باز را لعنت کند و آبروی مقام معظم رهبری را زیاد کند که آبرویشان را برد. آنها ائتلاف ایجا د کردند ولی همه می‌دانند که چه کسی را داعش را درست کرد. سلاح از آمریکا، ‌اسرائیل و عربستان که شعبه آمریکا است برای آنها می آید پول‌ها از کجا می‌آید؟ دلارها آنها را دیوانه‌شان کرده است. همه می‌داند شما دروغ می گویید ولی از دروغ گفتن حیا ندارید.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید گفت: حوزه‌ها و دانشگاه‌ها مسئولیت سنگینی دارند و فرهنگ انقلابی و اسلامی را برعهده دارند و نگذارید افراد ناباب و نااهل نفوذ کنند.

وی با یادآوری اینکه دنیا محل گذر است خطاب به دانشجویان اظهار داشت: این دنیا میرود ولی شما باید پاسخگو باشید. دانشگاه جای رشد علمی و فناوری است و باشگاه سیاستمداران نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری حوادثاخیر یمن تصریح کرد: علی عبدالله صالح با فشار مردم رفت و معاونش آمد ولی او نیز کار او را ادامه می‌دهد. مسلمانان را می کشد و عربستان نیز کمک می کند و آنها مردم و حوثی‌ها را قتل عام می کنندو باکی ندارند که کسی بفهمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز