خبرگزاری کار ایران

آشنا در واکنش به گشت موتوری انصار حزب‌الله:

محتشم بداند ترکتازی‌های دهه ۷۰ به پایان رسیده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۸۹۳

آقای عبدالحمید محتشم خوب است به یاد داشته باشند دوران ترکتازی‌های دهه ۷۰ به پایان رسیده است. / نه نیروی انتظامی و نه ارشاد و نه قوه قضائیه و نه وزارت کشور و نه حتی بسیج هیچ‌کدام از موتورسوارهای ایشان استقبال نخواهند کرد به خصوص اینکه اگر کلاه ایمنی به سر نداشته باشند.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور نسبت به گشت ارشاد موتوری گروه انصار حزب‌الله واکنش نشان داد.

حسام‌الدین آشنا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص گشت‌ ارشاد موتوری گروه انصار حزب‌الله گفت: آقای عبدالحمید محتشم خوب است به یاد داشته باشد دوران ترکتازی‌های دهه ۷۰ به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: نه نیروی انتظامی و نه ارشاد و نه قوه قضائیه و نه وزارت کشور و نه حتی بسیج هیچ‌کدام از موتورسوارهای ایشان استقبال نخواهند کرد به خصوص اینکه اگر کلاه ایمنی به سر نداشته باشند.

لازم به ذکر است که ۲۳ شهریور ماه امسال انصار حزب الله به طور رسمی اعلام کرد که با چهار هزار نیرو برای مبارزه با بدحجابی و فساد به سطح شهر می‌آید و نیروهای موجود برای پوشش کامل این فریضه سه هزار زن و بقیه مرد هستند. درحالی که در‌‌ همان موقع وزارت کشور اعلام کرد هرگونه فعالیت دسته جمعی از جمله گشت‌های امر به معروف و نهی از منکر انصار حزب الله باید با مجوز وزارت ارشاد صورت گیرد. دبیر کل انصار حزب الله با صدور بیانیه‌ای با یادآوری اصل هشتم قانون اساسی ذکر لسانی را بلامانع دانست و کارشان را فریضه‌ای دانست که به هیچ قانونی مربوط نیست.

ستاد اجرائی انصار حزب‌الله روز چهارشنبه نیز در بیانیه‌ای با بیان اینکه گروه‌های امر به معروف و ناهی از منکر سیار نه ضابط قضائی هستند و نه مامور به بگیر و ببند که نیاز به کسب اجازه از کسی داشته باشند. آنان جمعی دغدغه‌مند هستند که در این وانفسای لجام گسیختگی فساد و فحشا در معابر برای اقامه فریضه واجب الهی قیام کرده اند و هزینه آن را نیز به جان خریده اند که تاریخ همین چند ساله شاهد محکمی بر مظلومیت و صلابت آمران به معروف و ناهیان از منکر است، با اعلام شماره‌ای به منظور تکمیل و گسترش گروه‌های سیار امر به معروف و نهی از منکر از آقایان و بانوان درخواست کرد به عضویت این ساماندهی دربیایند.

همچنین روح‌الله جمعه‌ای رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌المل وزارت کشور در گفت‌وگویی که با ایلنا روز چهارشنبه داشت، تاکید کرد: هنوز بر مواضع خودمان و حرف‌های وزیر کشور مبنی بر اینکه هر حرکت دسته جمعی نیاز به مجوز دارد، هستیم.

محمدباقر نوبخت نیز روز چهارشنبه در پاسخ به سوال ایلنا در این خصوص با تاکید بر اینکه نباید فکر کنیم که از روش‌های غیرفرهنگی و خشن در این خصوص می‌توان به نتیجه رسید، تصریح شد: گاهی برخی بر اساس احساس مسئولیت و یا اعتقادات خود از این روش‌ها استفاده می‌کنند در حالی که آنها باید بدانند در سال‌های گذشته نیز این روش‌ها نه تنها موثر نبوده بلکه در پاره‌ای از موارد پدیده بدحجابی را تشدید هم کرده است. البته ما نباید پدیده بدحجابی را نسبت گذشته تشدید یافته بدانیم و با روش‌های غیرقانونی با آن برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید بدانیم که بانوان ما در جامعه باید مورد احترام باشند، تاکید کرد: اگر قرار است در این میان به کسی تذکری بدهیم قانون نحوه آن را تعیین کرده بنابراین هر نوع روش غیرقانونی و بی‌حرمتی به بانوان امر غیر قابل پذیرش از سوی دولت است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: تاکید دولت در این خصوص بر این خواهد بود که نباید احساس کنیم که پدیده‌ای که سال‌ها در کشور ما وجود داشته امروز به پدیده حادی تبدیل شده و باید با آن به شکل فیزیکی برخورد کنیم و صراحتا هم اعلام کنیم که هزینه آن را می‌دهیم. مسلم است که این هزینه به پای آنها نوشته نخواهد شد بلکه هزینه این اقدامات را اسلام می‌دهد.

نوبخت با تاکید براینکه دولت هیچ اقدام غیرقانونی و بدون مجوزی را تایید نمی‌کند، عنوان کرد: ما مخالف این گونه اقدامات هستیم و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز باید در ارتباط با وظایف خود با این مسئله برخورد کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز