خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با بان کی مون:

به حصول توافق هسته‌ای خوشبینیم / گزارش حقوق بشری ایران سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۸۵۷

اینکه در منطقه ما، فقط در مورد کشور ایران گزارش منتشر می‌شود قابل پذیرش نیست و تهیه چنین گزارش‌هایی تداوم نگاه سیاسی و دوگانه به مسائل حقوق بشر است.

وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر پنج‌شنبه با دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا, در این ملاقات دو طرف پیرامون آخرین وضعیت منطقه و تحولات در افغانستان، عراق، تهدید روبه گسترش تروریسم و افراطی‌گری و روند مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

ظریف دیدگاه‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران به منظور حفظ ثبات و امنیت منطقه، روابط با همسایگان و روند همکاری‌ها از جمله با دولت جدید عراق را تشریح کرد و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران متعهد به کمک به تقویت امنیت منطقه بوده و روابط خوب با همسایگان و کمک به بهبود شرایط و مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم را مورد توجه دارد.

وی و بان کی مون هم‌چنین پیرامون روند مذاکرات هسته‌ای تبادل نظر کردند و وزیر خارجه کشورمان ضمن مرور این گفت‌وگوها و اراده جدی و حسن نیت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به راه حل، اظهار کرد: نسبت به حصول توافق خوشبین هستیم و معتقدیم رسیدن به توافق امکان‌پذیر است.

وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین در این ملاقات گزارش اخیر دبیرکل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران را خلاف روند واقعی و برنامه و اقدامات دولت ایران خواند.

ظریف با تشریح جایگاه ایران و تحولات و ویژ‌گی‌های مثبت و انحصاری جامعه ایران در مقایسه با سایر کشورهای منطقه، انتشار گزارش در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران را مبتنی بر نگرش سیاسی دانست و اظهار کرد: اینکه در منطقه ما، فقط در مورد کشور ایران گزارش منتشر می‌شود قابل پذیرش نیست و تهیه چنین گزارش‌هایی تداوم نگاه سیاسی و دوگانه به مسائل حقوق بشر است.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به فوت یک تبعه ایرانی زندانی در فلیپین به اتهام واهی، خواستار توجه این نهاد بین‌المللی به وضعیت و حقوق اتباع ایرانی و مشکلات و فشارهای تبعیض‌آمیز و خلاف مقررات بین‌المللی علیه آنان در نقاط مختلف جهان شد.

ظریف هم‌چنین اضافه کرد دولت ایران خود را نسبت به ارتقاء و بهبود وضعیت حقوق بشر کاملا مسوول می‌داند و برنامه‌ها و اقدامات در این زمینه را در دستور کار خود دارد.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار با تشریح اقدامات این نهاد در نقاط مختلف و از جمله اوضاع در افغانستان، عراق، لیبی و لبنان و مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری، کمک کشورهای مختلف برای حل مشکلات را بسیار مهم و موثر دانست و در این زمینه تصریح کرد: ایران نقش بسیار موثری دارد و بازیگر مهمی در منطقه است و می‌تواند برای حل مشکلات نقش سازنده‌ای را ایفاء کند و استفاده از ظرفیت ایران باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز