خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه استان قم؛

اگر دوران پرافتخار دفاع مقدس نبود، اثری ازدیگرمناسبت‌ها باقی نمی‌ماند

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۷۸۱

دفاع مقدس ترجمان زیبای آموزه های دینی است / دفاع مقدس توانست استمرار برنامه هایی چون دهه فجر و…را بیمه و نهادینه کند / ایستادگی تحسین برانگیز مسلمانان غزه، تحسین وتقدیرچندین باره رهبر معظم انقلاب رادر پی داشت.

فرمانده سپاه استان قم گفت: دفاع مقدس ترجمان زیبایی از آیات و روایات بود که در صحنه نبرد قهرمانانه رزمندگان اسلام محقق شد.

به گزارش ایلنا از قم، سردار مهدی مهدوی نژاد طی سخنانی در جلسه مشترک کمیته های اطلاع رسانی و نیروهای مسلح ستاد برزگداشت هفته دفاع مقدس استان قم که در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز قم برگزار شد، با تقدیر از خدمات ارزشمند و تلاش های ماندگار صدا و سیما در پوشش استانی و سراسری اخبار و رویدادهایی چون هفته دفاع مقدس ابراز کرد: این همت عالی نشات گرفته از جوهره وجودی و تعلق عزیزانی است که نسبت به دفاع مقدس دارند و بدین جهت است که از سرچشمه متصل به کوثر ولایت سیراب می شوند.

وی افزود: اتصال به این سرچشمه جوشان باعثارتزاق معنوی و حرکت در مسیر پاسداری از دستاوردهای خون پاک شهدا می شود.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) ادامه داد: دفاع مقدس توانست استمرار برنامه هایی چون دهه فجر و… را بیمه و نهادینه کند و اگر این دوران طلایی و پرافتخار از تاریخ کشورمان نبود، یقینا اثری از دیگر مناسبتها نیز باقی نمی ماند.

وی با استناد به فرازهای زیبایی از سخنان حضرت امام(ره) در باره دفاع مقدس بیان داشت: آن امام بزرگوار توانست به عنوان معمار کبیر انقلاب، از دفاع مقدس به عنوان یک ظرفیت عالی و بالا استفاده نموده و تمام ارزش های الهی و ولایی را که در طول تاریخ اسلام در لابلای متون ثبت شده بود، احیا و عملیاتی کرده و به نمایش بگذارد.

مهدوی نژاد جنگ را تبلور حدیث" زهاداللیل و اسدالنهار " دانست و گفت: دفاع مقدس ترجمان زیبایی از آیات و روایات و مصادیق و تعابیری است که در آموزه های دینی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی مردم غزه در جنگ ۵۰ روزه ابراز کرد: ایستادگی تحسین برانگیز مسلمانان غزه، تحسین و تقدیر چندین باره رهبر معظم انقلاب را در پی داشت.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) افزود: در فلسطین کسانی بودند که در اوج ذلت فقط می خواستند زنده بمانند، اما امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، موضع خود را در برابر رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی، استوار و قاطع اعلام می کنند.

وی به مشقتهای دوران سخت جنگ تحمیلی و فداکاری فرماندهان و رزمندگان اسلام در آن دوران اشاره کرد و گفت: آن انسجام، هماهنگی، خلوص، ابتکار، ایستادگی، مقاومت و ولایت پذیری رزمندگان اسلام بود که علیرغم وجود تنگناها باعثخلق حماسه هایی بی بدیل در دوران دفاع مقدس شد.

مهدوی نژاد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نیروی عظیم بسیج، نهفته در دل سپاه ابراز کرد: بسیج ظرفیت بسیار بالایی را در اجرایی ماموریت های نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد و در این راستا، در اجرای برنامه هایی چون گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح گسترده وارد میدان می شود.

وی همچنین افزود: دشمنان با ترویج برنامه های غیراخلاقی ماهواره در تلاشند به زعم باطل خود انقلاب را از درون تهی کرده و روند شکل گیری، ثبات و تداوم آن را به چالش بکشند اما حضور فعال و موثر بسیج و برخورد ایجابی با موضوعاتی چون دجالواره و آسیب های آن و…جامعه را از گزند آسیب دشمنان حفظ خواهد کرد.

در این جلسه همچنین محمدی نیا مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم طی سخنانی بر عزم جزم مجموعه سازمان در پوشش صفر تا صد اخبار هفته دفاع مقدس تاکید کرد.

معاونان صدا و سیمای استان و اعضای شورای فرماندهی سپاه نیز در این جلسه به ارائه راهکارهای مشترک در پوشش مناسب برنامه های کمیته نیروهای مسلح ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان قم پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز