خبرگزاری کار ایران

۵۰ کارگر «آدنیس» ۴ماه از معوقات مزدی خود را گرفتند

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۷۶۲

«۵۰ نفر از کارگران این واحد صنعتی توانستند۴ ماه از معوقات مزدی خود را دریافت کنند / در مجموع نزدیک به یکصد نفر از کارگران این واحد سازنده لوازم خانگی بابت ۵ ماه دستمزد طلبکار بودند که تاکنون بابخشی از آنها تسویه حساب شده است».

یکی از کارگران شاغل در کارخانه لوازم خانگی «آدنیس» در مشهد گفت: ۵۰ نفر از کارگران این واحد صنعتی توانستند ۴ ماه از معوقات مزدی خود را دریافت کنند.

این کارگر در این باره به ایلنا گفت: در مجموع نزدیک به یکصد نفر از کارگران این واحد سازنده لوازم خانگی بابت ۵ ماه دستمزد طلبکار بودند که تاکنون با بخشی از آنها تسویه حساب شده است.

وی افزود: با بهبود وضعیت مالی کارخانه از دو ماه پیش تولیدانواع بخاری گازی در این کارخانه آغاز شد، بطوری که کارفرما توانست در چند مرحله بخشی از معوقات حقوقی بیش از نیمی از کارگران را به حسابشان واریز کند.

او با بیان اینکه هم اکنون در این واحد تولیدی حدود ۲۰۰ کارگر مشغول کار هستند، گفت: نیمی از این کارگران یک ماه پیش به استخدام کارخانه در آمده‌اند،

این کارگر آدنیس افزود: پرداخت حقوق معوقه مربوط به نیمی از کارگرانی است که از ابتدای سال در استخدام شرکت بوده‌اند.

به گفته وی، در کارخانه آدنیس مسئله تاخیر در پرداخت حقوق کارگران امری سابقه‌دار است، بطوری که سال گذشته نیز پرداخت حقوق کارگران این واحد صنعتی ۵ تا ۶ ماه به تاخیر افتاده بود که در نهایت با پیگیری نمایندگان کارگری به حساب کارگران واریز شد.

این کارگر کارخانه آدنیس مشهد با اشاره به اینک کارگران انتظار دارند که مابقی معوقات حقوقی خود را هر چه سریع‌تر حداکثر تا پایان ماه آینده دریافت کنند، اظهار داشت: بخش دیگری از مطالبات کارگران آدنیس به سنوات سال ۹۱ و عیدی و پاداش و سنوات سال ۹۲ مربوط می‌شود.

وی دلیل افزایش مشکلات پرداخت حقوق کارگران را اشتباهات مدیریتی دانست و در خصوص امنیت شغلی همکاران تازه استخدام شده خود گفت: کارگرانی که به تازگی استخدام شده‌اند تا پایان فصل سرما که زمان تولید و فروش بخاری و وسائل گرمایشی است در کارخانه حضور دارند.

این کارگر پرداخت مابقی معوقات حقوقی کارگران را برای تامین معاش در شرایط اقتصادی کنونی ضروری دانست و اضافه کرد: امید وارم کارفرما بتوانند مابقی مطالبات قانونی کارگران را پرداخت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز