خبرگزاری کار ایران

هفته فیلم چین در ایران افتتاح شد

کد خبر : ۲۰۵۶۹۹

هفته فیلم کشور چین از ۲۶ شهریور تا ۳۰ شهریور۹۳ در تهران برگزار خواهد شد.

هفته فیلم چین عصر چهارشنبه ۲۶ شهریور در موزه سینما آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، «حجت الله ایوبی» رییس سازمان سینمایی در این مراسم گفت: امروز در تاریخ سینمای دو کشور بیاد ماندنی است و ایران و چین به عنوان دو تمدن بزرگ دنیا شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از زبان‌های رایج دنیا در ایران و چین اختراع شده است یادآور شد: کاغذ و قلم ۱۵۰ سال قبل از میلاد در چین اختراع شد و اروپایی‌ها ۱۵۰۰ سال پیش از این قلم و کاغذ استفاده کردند.

رییس سازمان سینمایی خطاب به مقامات و دست اندرکاران کشور چین تاکید کرد: ایران و چین تنها تمدن‌هایی هستند که خط را به عنوان یک هنر قلمداد می‌کنند و توجه به هنر کتاب در دو کشور نشان می‌دهد این دو تمدن عالم٬ اهل مطالعه هستند و هردو نیز تقریبا در یک زمان مشخص سینما را وارد کشورشان کردند.

ایوبی ادامه داد: ایران و چین حرف‌های شنیدنی بسیاری برای مردم دنیا دارند که می‌توانند با استفاده از سینما این حرف‌ها را بیان کنند.

وی با بیان اینکه ما برخی فناوری‌ها همانند سینما را از کشورهای دیگر گرفتیم و در فرهنگ خود هضم کردیم ادامه داد: امیدوارم مردم در هفته فیلم چین فرصت بیشتری برای شناخت مردم و جامعه چین پیدا کنند.

رییس سازمان سینمایی گفت: چنانچه بتوانیم توافق کنیم که یک بیستم سینماهای چین فیلم‌های ایرانی و یک بیستم سینماهای ایران هم فیلم‌های چینی را نمایش دهند اتفاق خوبی رخ می‌دهد چراکه در اینصورت نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ سینما نصیب سینمای ایران می‌شود و در مقابل یک بیستم سینماهای ایران رقم قابل توجهی نیست.

ایوبی اظهار امیدواری کرد که سینمای ایران در چین بتواند جایگاه خود را پیدا کند تا مردم این کشور به جای تماشای آثار آمریکایی٬ فیلم ایرانی ببینند.

وی افزود: تاخیری ۱۰۰ ساله در برقراری ارتباط سینمایی میان ایران و چین وجود داشته که با برپایی برنامه‌هایی همچون هفته فیلم٬ این تاخیر جبران می‌شود.

«پانگ سن» سفیر جمهوری خلق چین در تهران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سینما از سال ۱۹۰۵ میلادی وارد کشور چین شد افزود: سینمای چین برگرفته از پیشرفت‌های این کشور در عرصه‌های مختلف است و امروز چین در بخش تولید در رتبه سوم و در عرصه بازار فیلم نیز در مقام دوم دنیا قرار دارد.

وی یادآور شد: چین و ایران دارای فرهنگ و تمدنی غنی هستند و ظرفیت گسترش روابط میان این دو کشور وجود دارد.
سفیر جمهوری خلق چین در تهران تاکید کرد: یقین داریم برگزاری هفته فیلم چین در ایران فرصت خوبی برای تبادل تجربیات سینمایی میان دو کشور است و امیدوارم زمینه این همکاری بیش از پیش گسترش یابد.

«تانگ گانگ» معاون وزیر اداره کل رادیو و تلویزیون جمهوری خلق چین نیز در ادامه با ابراز خرسندی از حضور در ایران و برپایی هفته فیلم چین در کشورمان توضیح داد: سفر دکتر روحانی رییس جمهوری ایران به چین به گسترش روابط میان دوکشور کمک کرد و امیدوارم با برپایی هفته فیلم این همکاری‌ها در زمینه فرهنگی نیز ادامه یابد.

وی با اشاره به پنج اثر سینمایی در هفته فیلم چین یادآور شد: مردم ایران با تماشای این آثار می‌توانند شناخت بهتری نسبت به جامعه و مردم چین پیدا کنند.

گانگ با اشاره به تمدن ایران و چین تاکید کرد: فرهنگ ایران و چین سهم گسترده ایی در پیشرفت تمدن بشریت داشته و فیلم‌های ایرانی نیز از شهرت جهانی برخوردارند.

وی ادامه داد: ایران و چین از دیرباز از طریق جاده ابریشم با یکدیگر تعامل داشتند و امروز نیز باید به دنبال ایجاد یک جاده ابریشم دیگر در قرن ۲۱ باشیم.

معاون وزیر اداره کل رادیو و تلویزیون جمهوری خلق چین همچنین اظهار امیدواری کرد که هفته فیلم چین در ایران با موفقیت روبرو شود.

در ادامه این مراسم فیلم «خاطرات پلیس» برای مخاطبان به نمایش درآمد و کارگردان و عوامل این اثر سینمایی در نشستی خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران شدند. ‌

هایت چینی حاضر در این مراسم در حاشیه افتتاحیه هفته فیلم چین از موزه سینمای ایران نیز بازدید کردند.
خاطرات پلیس، پرواز شمشیر در دروازه اژد‌ها، شریک چینی، راه و شاه میمون عنوان آثاری است که در قالب هفته فیلم چین در موزه سینما به نمایش در می‌آید.

هفته فیلم کشور چین به همت امور بین الملل سازمان سینمایی و با همکاری سازمان ملی رادیو، تلویزیون و سینما، مطبوعات و انتشارات جمهوری خلق چین و سفارت این کشور در ایران و با حضور جمعی از هنرمندان، سینما گران و مسئولین فرهنگی و رسانه‌ای چین از ۲۶ شهریور تا ۳۰ شهریور۹۳ در تهران برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز