خبرگزاری کار ایران

فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایلنا: / تکرار /

ایران آمادگی لازم برای رسیدن به توافق را دارد / لازم است عزم ایران در طرف غربی‌ نیز ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۶۶۰

سفر روحانی به نیویورک می‌تواند بخشی از ترجمان دیپلماسی ایران برای رسیدن به توافق باشد و حضور آقای روحانی می‌تواند یک جو مثبت به نفع ایران ایجاد کند.

یک تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی تاکید کرد: ایران آمادگی لازم برای رسیدن به توافق را دارد و تمام تلاش خود را برای نشان دادن صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خویش نشان داده است، اما لازم است این عزم نیز در طرف مقابل ایجاد شود.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به دور آتی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱ + ۵ گفت: این دور از مذاکرات در حالی برگزار می‌شود که آمریکا اقدامات غیراعتمادسازی انجام داده و این مسئله موجب شده شرایط مذاکرات در فضایی یاس‌آلود و توام با تردید با یکدیگر برگزار شود.

وی با بیان اینکه اختلافات میان ایران و طرف غربی بسیار جدی است، اظهار داشت: این اختلافات به حدی است که حتی موجب شده در خصوص مسائلی نظیر داعش که یک تهدید برای هر دو کشور است، نیز همکاری نداشته باشند و من فکر می‌کنم با توجه به این اختلافات کار برای مذاکره بسیار دشوار است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی به سفر رئیس جمهور به نیویورک اشاره کرد و ادامه داد: این سفر می‌تواند بخشی از ترجمان دیپلماسی ایران برای رسیدن به توافق باشد و حضور روحانی می‌تواند فضای مثبتی را به نفع ایران ایجاد کند.

فلاحت‌پیشه تاکید کرد: اوباما می‌داند که نیویورک آخرین فرصت برای رسیدن به توافق احتمالی است که در صورت شکست وی آخرین فرصت برای پر کردن کارنامه دیپلماسی خود را از دست می‌دهد و شکست در مذاکرات می‌تواند دستاویز تبلیغی علیه او باشد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی با تاکید بر اینکه اگر عزم لازم در میان هیات‌های دیپلماتیک در نیویورک شکل بگیرد، امکان رسیدن به توافق وجود دارد، تصریح کرد: ایران آمادگی لازم برای رسیدن به توافق را دارد و تمام تلاش خود را برای نشان دادن صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خویش نشان داده است اما لازم است این عزم نیز در طرف مقابل ایجاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز