خبرگزاری کار ایران

نرم‌افزار جدید «تبدیل شابک به رمزینه» رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۶۱۴

رمزینه عبارت است از انتقال داده‌ها از طریق امواج نوری در حقیقت دستگاه رمزینه‌خوان ماشینی است که اطلاعات را به شکل بصری بر روی صفحه نمایش می‌دهد.

سایت شابک در ابتدای سال ۹۳ به روز رسانی و امکانات و قابلیت‌های متعددی را در اختیار ناشران قرار داده است. از جمله خدمات عرضه شده در این وب سایت سرویس تبدیل شابک به رمزینه است.
به گزارش ایلنا، رمزینه عبارت است از انتقال داده‌ها از طریق امواج نوری در حقیقت دستگاه رمزینه‌خوان ماشینی است که اطلاعات را به شکل بصری بر روی صفحه نمایش می‌دهد.
استفاده از رمزینه برای کاربران از چند جهت مفید است؛ مصون بودن از خطاپذیری به علت کاهش دخالت نیروی انسانی و وارد نشدن دستی اطلاعات، دسته‌بندی دقیق اطلاعات، سرعت بالا به همراه صحت ۱۰۰درصد، دسترسی آسان به اطلاعات واقعی و حقیقی و کاهش زمان و نیروی صرف‌شده برای ورود اطلاعات در بانک‌های اطلاعاتی.
با توجه به این فواید موسسه شابک ایران از دهه ۷۰ اقدام به طراحی نرم‌افزاری جهت تبدیل شماره شابک به رمزینه کرد. پس از طراحی سایت شابک در سال ۱۳۹۱ نمونه قابل دانلود این نرم‌افزار در سایت شابک قرار گرفت تا ناشران، کتابفروشان، مراکز پخش و توزیع و کتابخانه‌ها بتوانند آن را دانلود کرده و برای تبدیل شابک‌های خود به رمزینه مورد استفاده قرار دهند.
با گذشت چند سال از استفاده نرم‌افزار و توجه به نقطه‌نظرات کاربران و پیشنهادات کار‌شناسان موسسه شابک این نرم‌افزار با نرم‌افزار جدیدی جایگزین شد که قابلیت‌های جدیدی نسبت به نمونه قبلی دارد. این نرم‌افزار در محیط وب قابل اجراست و نیازی به دانلود ندارد، کلیه کاربران با انواع کامپیوترهای شخصی و با ویندوزهای متنوع مشکلی در اجرای نرم‌افزار جدید نخواهند داشت، کیفیت رمزینه‌های تولید شده افزایش یافته است و امکان تولید رمزینه در چهار اندازه مختلف و امکان ذخیره فایل رمزینه تولیدی در فرمت‌های مختلف را دارا است.
ناشران از طریق سایت شابک می‌توانند به صورت برخط به بخش خدمات تولید رمزینه مراجعه و شماره شابک مورد نظر خود را به رمزینه تبدیل کنند.

نرم‌افزار جدید «تبدیل شابک به رمزینه» با قابلت‌های جدید در سایت www. isbn. ir بارگذاری شد. این نرم‌افزار علاوه بر قابلیت‌های قبلی خود در محیط وب قابل اجراست و نیازی به دانلود ندارد. کلیه کاربران نیز با انواع کامپیوترهای شخصی و با ویندوزهای متنوع از این پس مشکلی در اجرای نرم‌افزار جدید نخواهند داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز