خبرگزاری کار ایران

اتهامات روز مجمع را پیگیری می‌کنم؛

اسکندری: چون کار می‌کنیم از ما انتقاد می‌کنند / از توزیع شب نامه ها اطلاع داشتم

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۵۹۵

قبل از برگزاری مجمع، برخی کاندیداها بنده را تهدید کردند که مسائلی را در مجمع مطرح خواهند کرد که این کار را نیز انجام دادند. به نظرم، چون فدراسیون در مسیر موفقیت گام برمی دارد، این انتقادات مطرح می شود.

رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس گفت: در مورد اتهاماتی که در روز برگزاری مجمع به بنده وارد شد، پیگیری‌های قضایی لازم را انجام خواهم داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس، صبح روز سه‌شنبه در آکادمی ملی المپیک برگزار شد که در پایان، هاشم اسکندری برای یک دوره ۴ ساله دیگر، سکان ریاست این فدراسیون را برعهده گرفت. در بخشی از این مراسم، یکی از کاندیداها که ریاست هیات استان مازندران را نیز برعهده دارد، مواردی را برعلیه رئیس فدراسیون مطرح کرد که سخنان وی با واکنش معاون وزیر ورزش و همچنین مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان همراه شد.

با اسکندری‌راد گفت‌وگویی انجام دادیم که ماحصل آن را در ادامه بخوانید:

• اصلی ترین برنامه‌های دوره جدید ریاست شما بر فدراسیون چیست؟
اولویت نخست بنده، ادامه فعالیت‌هایی است که در این ۴ سال انجام داده‌ایم. افتتاح آکادمی بیلیارد، کسب کرسی‌های بیشتر و بهتر در مجامع بین‌المللی و به خصوص نگاه ویژه به بانوان و همچنین رشته بولینگ، از جمله اهداف ما در آینده خواهد بود.

•درکنفرانس‌خبری هفته‌ گذشته، از راه‌اندازی ۱۶۰خط بولینگ خبر دادید، اما مدیر سابق بولینگ مجموعه‌انقلاب(پورفرزانه) گفت معلوم نیست شما این اعداد و ارقام را از کجا آوردید. این آمار درست است یا نه؟
بنده به عنوان رئیس فدراسیون از تعداد خط های بولینگ در سراسر کشور مطلع‌ام، اما مطلب مهمتر اینکه پورفرزانه ۸ سال بولینگ مجموعه انقلاب را اجاره کرده بود و در این مدت یک‌ریال هم پول اجاره را پرداخت نکرده است. وی بیش از یک میلیارد به شرکت تجهیز بدهکار است.

• یکی از اتفاقاتی که در جریان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون رخ داد، پخش نشریه و شب نامه ای بود که برخی مسئولان هیات ها برعلیه شما مطالبی را عنوان کرده بودند. آیا اساسا این قبیل کارها آن هم در روز برگزاری مجمع، قانونی است؟
قبل از آغاز مجمع، بنده از این موضوع اطلاع داشتم. با این حال، با توزیع آن در سالن و در بین رای دهندگان، مخالفتی نکردم. هرچند که انتظارم این بود که رقابتی مردانه و شفاف را شاهد باشیم و کاندیداها با تخریب یکدیگر، کارها را جلو نبرند که متاسفانه این قضیه رعایت نشد.

• در بین نامزدها، شاهد حضور دو کاندیدایی بودیم که پیش از این در عرصه ورزش های رزمی حضور داشتند. ضمن این که شاهد حضور یکی از کشتی گیران قدیمی نیز به عنوان یکی از رقبای شما بودیم.
به هرحال رقابت است و هر کسی می تواند در مجمع شرکت کند.

• یکی از کاندیداها که اتفاقا ریاست هیات استان مازندران را نیز برعهده دارد، موردی را برعلیه شما مطرح کرد که البته بیشتر بوی اتهام می داد. او در بخشی از صحبت هایش گفت که یکی از خانم های ورزشکار، النگوی خود را فروخته تا بتواند ورودیه مسابقات را پرداخت کند. آیا این قضیه صحت دارد؟
ورودیه مسابقات ۵۰ هزار تومان بود که بخشی از این ورودیه، صرف مسائلی همچون بیمه ورزشکاران می شود. با این حساب، فکر می کنم ایشان از قیمت طلا باخبر نیستند و شاید از قیمت ۱۰۰ سال قبل خبر دارند. آیا یک النگو در حال حاضر ۵۰ هزار تومان ارزش دارد؟!

• در ادامه، وی این را نیز گفت که شما به یکی از ورزشکاران گفته اید که پاداش خود که اخیرا از سوی رئیس جمهور پرداخت شده را با شما تقسیم کند. در این خصوص چه می گویید؟
این حرف، کذب محض است. چون بنده احتیاجی به این چیزها ندارم. خدا را شکر آن قدر از نظر مالی تامین هستم که نیازی به این قبیل کارها نداشته باشم. ضمنا بنده به عنوان رئیس فدراسیون، برای همه ورزشکاران از جمله همین بیلیاردباز، هزینه کرده ام. حالا چه طور می توانم پاداش او را بگیرم؟

• این کاندیدا این را هم گفت که خط های بولینگ کشور در انحصار یک شرکت خاص است که گویا مورد حمایت شما نیز هست. نظرتان در این باره چیست؟
طبیعی است که هر فدراسیونی در هر رشته ورزشی با یک یا چند شرکت خاص همکاری داشته باشد. این مساله حتی در مورد فدراسیون های آسیایی و جهانی نیز صدق می کند. یعنی آنها هم با یک یا چند شرکت خاص همکاری دارند. پس این که ما با یک شرکت کار کنیم، چیز عجیب و یا خلاف قانون نبوده و به معنای انحصارگرایی نیست.

• یکی دیگر از موارد مطرح شده برعلیه شما توسط این کاندیدا، موضوع تطمیع روسای هیات ها بود.
این قبیل صحبت ها بیشتر بوی اتهام می دهد. بنده در بین کاندیداها، تنها کسی بودم که با هیچ یک از روسای هیات ها صحبتی نداشته ام.

• آیا صحت دارد مراجعه‌کنندگان به فدراسیون را به راحتی نمی‌پذیرید و پشت در اتاق شما می‌مانند؟
ببینید من یک صحبت کلی می گویم. اگر این حرف ها صحت داشت، این آقا رای می آورد. اما دیدید که فقط یک رای را به خود اختصاص داد.

• مسائلی که برعلیه شما مطرح شد، بیشتر بوی اتهام می داد. به گونه ای که حتی با اعتراض مدیرکل حراست وزارت ورزش نیز همراه شد. آیا این اتهامات را پیگیری خواهید کرد؟
صد در صد، این کارها اصلا درست نیست. خوب است بدانید قبل از برگزاری مجمع، برخی کاندیداها از جمله همین شخص، بنده را تهدید کردند که این موارد را در مجمع مطرح خواهند کرد که این کار را نیز انجام دادند. به نظرم، چون درحال حاضر فدراسیون در مسیر موفقیت گام برمی دارد، این انتقادات مطرح می شود.

• با توجه به صحبت‌های جنجالی این کاندیدا، پس به احتمال زیاد وی از ریاست هیات استان مازندران برکنار خواهد شد. درست است؟
خیر، چون بنده ۴ سال قبل نیز این مسائل را تجربه کرده بودم. همان موقع هم برخی روسای هیات ها، برعلیه من صحبت کردند، اما بنده هیچ برخوردی با آنها نکردم. با این حال، از همین امروز از تمامی روسای هیات ها کار می خواهم. هر کس توانست با برنامه های فدراسیون هماهنگ شود و کار کند، درخدمتشان هستیم، و گرنه باید جای خود را به دیگران بدهند. نمی شود که رئیس یک هیات از عنوان خود استفاده کند و از برخی امتیازات بهره مند شود، اما برای استان خود کاری انجام ندهد.

• پس با این حساب، رئیس هیات استان مازندران از حالا برکنار شده است!
گفتم که بنده هیچ برنامه‌ای برای تغییر یا برکناری روسای هیات‌های استان‌ها ندارم، اما شما ببینید با اینکه استان مازندران آمار بیشترین توریست داخلی و خارجی را در بین استان های ایران در اختیار دارد، ولی رئیس هیات این استان تاکنون چه قدر کار کرده؟ چند دوره میزبان مسابقات بوده؟ کدام کلاس را برگزار کرده؟

• به عنوان سئوال پایانی، در مجمع روز سه‌شنبه، نمایندگان ۶ استان غایب بودند. چرا که سرپرست هیات استان خود هستند و طبق قانون نمی‌توانستند در مجمع انتخاباتی فدراسیون شرکت کنند. کی مجمع این ۶ استان برگزار و روسای آنها انتخاب خواهند شد؟
هر زمان ادارات کل این استان ها اعلام آمادگی کنند، ما برای برگزاری مجمع آماده هستیم.

گفتگو از: جواد منتخبی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز