خبرگزاری کار ایران

پاسخ «سیمان خاش» به خبری درباره مشکلات ایمنی و تبعیض در بین کارگران

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۵۳۷

«درج خبر از جانب کارگری که خواسته نامش فاش نشود نوعی اهانت به کارگران پرتلاش ومردمان زحمتکش دیار سیستان و بلوچستان است که شهره به صداقت و بکر بودن هستند.»

در پی انتشارخبریبا عنوان «کارگران سیمان خاش به تبعیض و کمبود امکانات ایمنی معترض‌اند»، علی‌اصغر گرشاسبی مدیرعامل کارخانه سیمان خاش جوابیه‌ای را به خبرگزاری ایلنا ارسال کرد که مطابق قانون مطبوعات به طور کامل در ادامه می‌آید.

ذکر این توضیح از جانب ایلنا ضروری است که یکی از اسناد خبر مورد اعتراض، بر خلاف ادعای بند ۹ این جوابیه، صورتجلسه‌ شورای اسلامی کار این کارخانه به عنوان نهاد رسمی کارگران است که در صورت نیاز قابل انتشار است.

متن جوابیه‌ ارسالی به خبرگزاری ایلنا:

خبرگزاری محترم ایلنا

با سلام در پی درج خبری در ارتباط با کارخانه سیمان خاش در بخش کارگری سایت آن خبرگزاری بدین‌وسیله جوابیه زیر جهت آگاهی افکار عمومی ارسال می‌گردد. لازم است برابر قانون مطبوعات نسبت به درج آن در سایت مربوط اقدام فرمائید.

۱ درج خبر از جانب کارگری که خواسته نامش فاش نشود نوعی اهانت به کارگران پرتلاش ومردمان زحمتکش دیار سیستان و بلوچستان است که شهره به صداقت و بکر بودن هستند، شایسته است آن خبرگزاری معظم از سوء استفاده افراد از این فضا و درج خبرهای کذب خودداری می‌نماید.

۲ طرح طبقه بندی مشاغل از ابتدای بهره برداری کارخانه تحت نظارت وزارت کار اجرا شده و در سال ۱۳۸۶ نیز مورد بازنگری قرار گرفته و با فعالیت خوب کمیته طبقه بندی مشاغل هر ساله تعداد زیادی از همکاران مشمول ارتقاء شده که در ابتدای سال جاری این تعداد بالغ بر ۵۰ نفر بوده و شامل همه گروههای شغلی نیز می‌باشد.

۳ بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل هر چهارسال یکبار رتبه به همکاران تعلق می‌گیرد نه گروه، که خوشبختانه این مطلب نیز به‌صورت ماهیانه و متناسب با شرایط احراز اعمال می‌گردد.

۴ خوشبختانه با اجرای طبقه بندی مشاغل و فعال بودن کمیته‌های مربوط به عدالت نسبی در پرداخت حقوق به پرسنل وجود دارد و به‌طور قطع یقین کارگری نیست که پایه حقوق وی برابر حداقل قانون کار باشد.

۵ قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور از سال ۱۳۹۰ در این شرکت اجرا شده و تاکنون بیش از یکصد نفر از همکاران و با دریافت مزایای مضاعف حق سنوات بازنشسته شده‌اند.

۶ پرداخت بهره وری براساس قرارداد فیمابین شرکت و شورای اسلامی کار به طور منظم صورت گرفته و خوشبختانه با عملکرد خوب شرکت در طی سه سال گذشته همواره کارگران عزیز سقف بهره وری مندرج در قانون کار که معادل شش ماه حقوق و مزایا می‌باشد را نیز دریافت نموده و علاوه بر آن پاداش‌های موردی و مناسبتی نیز تقدیم ایشان شده است.

۷ - لوازم ایمنی متناسب با محیط کار به‌طور منظم تحویل کارگران عزیز شده و واحد ایمنی و بهداشت و بازرسان اداره کار نیز بر آن نظارت مستمر دارند.

۸ خوشبختانه با توجه به فرهنگ غنی مردمان این منطقه و دلسوزی و تلاش پرسنل شرکت هیچگاه شاهد مشکلات کارگری و تجمع نبوده‌ایم و طی بیست سال عمر این کارخانه هیچ کارگری اخراج نشده و همواره دغدغه‌های این عزیزان توسط شورای اسلامی کارکنان پیگیری شده و با تعامل و همدلی حل و فصل شده است.

۹ جوابیه نماینده محترم شورای اسلامی کار حاکی از کذب بودن این گزارش است.
لازم است در سالی که بنام فرهنگ و اقتصاد مدیریت جهادی مزین بوده و تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت خدمتگذار به صیانت از تولید می‌باشد خبرنگاران آن خبرگزاری با دقت نظر از انتشار اخبار کذب پرهیز نموده و در عوض یاور این واحد تولیدی که خوشبختانه در بهترین شرایط تولیدی، صادرات، پرداخت به پرسنل، توزیع سود سهامداران، پرداخت مطالبات سازمان‌ها و بانک‌ها و… قرارداد باشند.

علی اصغر گرشاسبی
مدیر عامل

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز