خبرگزاری کار ایران

شهردار زنجان؛

مرمت، احیاء و سازماندهی مجموعه نمادهای یادمانی د رکشور ضروری است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۳۷۷

سبزه میدان‌های ایران به‌عنوان مجموعه هایی از دوران قاجاریه بعنوان مراکزی اصلی در مرکز و هسته شهرها در کنار بناهای تاریخی, مذهبی و تجاری دارای نقش حیاتی برای شهروندان هستند.

شهردار زنجان گفت: تقویت نقش این اماکن اهمیت دادن به بازار تاریخی شهر, ساماندهی ترافیک شهری, استفاده از فضاهای تخریبی مرکز شهر از جمله موارد مهم دراین خصوص برای ساماندهی امور این امکان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محسن امین، در آیین مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح بزرگ سبزه میدان زنجان با حضور وزیر راه و شهرسازی و مسولین استان زنجان با اشاره به نقطه عطفی در تاریخ زنجان در این راستا افزود: آنچه در اجرای این طرح دارای اهمیت است حفظ بافت تاریخی با رعایت استانداردهای به روز است.

امین با بیان اینکه شهر زنجان دارای موقعیت های مهم در عرصه های گوناگون است، اظهار داشت: سبزه میدانهای ایران بعنوان مجموعه های از دوران قاجاریه بعنوان مراکزی اصلی در مرکز و هسته شهرها در کنار بناهای تاریخی, مذهبی تجاری دارای نقش حیاتی برای شهروندان هستند.

وی هدف اصلی در این زمینه را مرمت، احیاء و ساماندهی برشمرد و گفت: احیاء این مکان ها باعثرونق اقتصادی بیش از پیش اماکن تجاری تاریخی و مذهبی در سطح شهرها می شود.

شهردار زنجان اجرای طرح بزرگ سبزه میدان را نماد تاریخی یادمانی برای زنجان و شهروندان زنجان دانست و گفت: تقویت نقش این اماکن اهمیت دادن به بازار تاریخی شهر, ساماندهی ترافیک شهری, استفاده از فضاهای تخریبی مرکز شهر از جمله موارد مهم دراین خصوص برای ساماندهی امور این امکان است.

وی در پایان اجرای این طرح بزرگ را در زمان مقرر موجب دلگرمی شهروندان دانست.

در ادامه این مراسم رئیس شورای شهر زنجان, با اشاره به تامین منابع مالی شهرداریها یادآور شد: پایداری درآمد ها در شهرداریها موجب پیشرفت امور شهری می شود.

آراز ضیایی در این خصوص با اشاره به فعالیت شوراها در دور چهارم, گفت: کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری موجب استفاده مردم در راستای اجرای پروژه های بزرگ در شهرها دارای اهمیت است.

وی طرح ساماندهی, تبلیغات شهری, مناسب سازی, احداثپارکینگهای عمومی و ایجاد مراکز رفاهی تفریحی, گردشگری, فرهنگی را در این راستا مهم عنوان کرد.
رئیس شورای شهر زنجان همچنین با بیان اینکه طرح جامع وطرح تفصیلی شهرها با تصویب شوراها انجام می شود خاطر نشان شد: آغاز اجرای عملیات طرح بزرگ سبزه میدان زنجان نیز در این راستا انجام گرفته است.

وی در پایان با تاکید بر توسعه فرودگان زنجان گفت: امیدواریم اجرای و اتمام این طرح بزرگ در زنجان در زمان معین به اتمام برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز