خبرگزاری کار ایران

معروف: کار سختی تا صعود داریم!

کواچ: والیبال ورزش اول ایران است / صعود ما سورپرایز نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۰۷۸

کنفرانس خبری کاپیتان ها و مربیان سه تیم فرانسه، آلمان و ایران دوشنبه شب با حضور جمعی از خبرنگاران لهستانی و خارجی در هتل آنجلو شهر کاتوویسا برگزار شد.

کنفرانس خبری کاپیتان ها و مربیان سه تیم فرانسه، آلمان و ایران دوشنبه شب با حضور جمعی از خبرنگاران لهستانی و خارجی در هتل آنجلو شهر کاتوویسا برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در آغاز این جلسه ابتدا کاپیتان ها و مربیان تیم ها به پرسش های برگزارکننده مراسم پاسخ دادند و سپس نوبت به سئوالات خبرنگاران رسید تا سئوالات خود را از کاپیتان ها و مربیان سه تیم بپرسند.

ابتدا از کاپیتان فرانسه؛ بنژامین تونیوتی پرسیده شد: «آیا برای شما سورپرایز بود که به عنوان سرگروه به مرحله سوم راه پیدا کنید؟»

او پاسخ داد: «بله. سورپرایز بود. ما در مرحله اول در گروه سختی قرار داشتیم و برای نتیجه گرفتن باید مبارزه می کردیم و شاداب والیبال بازی می کردیم. خوشبختانه موفق هم شدیم و در مرحله دوم هم توانستیم ادامه دهنده راه مان در مرحله اول باشیم. حالا آمده ایم که باز هم به موفقیت مان ادامه بدهیم. ما آماده مبارزه ایم.»

سپس از سرمربی فرانسه؛ لوران تیلی پرسیده شد: «آیا شما از نتیجه بازی با لهستان راضی هستید که توانستید دو ست را با برخی با بازیکنان تعویضی تان ببرید؟ "

تیلی گفت: «بله. برای ما مهم بود که یک امتیاز از لهستان بگیریم تا سرگروه شویم. بازیکنان مان در این مدت خسته شده بودند و احتمال آسیا دیدگی شان می رفت. برای همین به دیگر بازیکنان میدان دادم که آنها هم تا آخرین لحظه مبارزه کردند. فکر می کنم حالا اینجا بازی های خیلی خوبی را شاهد خواهیم بود. در انتظار بازی های درجه یک از ایران، فرانسه و آلمان باشید.»

از کاپیتان آلمان پرسیده شد: «آیا خوشحالید که سه هفته است فقط در کشهر کاتوویسا مسابقه می دهید؟»
یوخن شاپس پاسخ داد: «خب بله. اینجا جوِ خوبی دارد و مطمئنم بازی های خوبی هم خواهیم دید.»
سپس همین سئوال از سرمربی المان پرسیده شد که ویتال هِینِن با شوخ طبعی گفت: «راستش من اول باید به فرانسه و ایران خوشامد بگویم. چون اینجا دیگر خانه مان شده و ما از اول مسابقات تا حالا همه بازی های مان را اینجا برگزار کرده ایم. از طرف دیگر من باید بگویم که از قرعه کشی مرحله سوم غافلگیر شدم. چون فکر می کردم ما به عنوان تیم سوم گروه باید به شهر غوچ برویم و با لهستان بازی کنیم ولی شرایط قرعه کشی تغییر کرد و ما در آخرین ساعات دیشب متوجه شدیم که باید در همین شهر بمانیم. قرعه خوبی داریم. واقعا از این قرعه ممنونم.»

در ادامه از سعید معروف؛ کاپیتان تیم ملی والیبال ایران پرسیده شد: «آیا شانس دیدن یا پیگیری بازی امریکا – آرژانتین که نتیجه اش به سود شما تمام شد را داشتید؟»
معروف پاسخ داد: «خیر. ما آن را بازی ندیدیم. چون خودمان با صربستان بازی داشتیم. ولی نتیجه آن بازی را دنبال می کردیم. فقط ست پنجم را در لحظه های پایانی اش توانستیم ببینیم. همینجا هم می خواهم از تیم آرژانتین تشکر کنم که با حداکثر توانش مقابل امریکا بازی کرد.»

سپس از اسلوبودان کواچ؛ سرمربی ایران پرسیده شد: «آیا شما خوش شانس بودید که به مرحله سوم راه یافتید؟»
کواچ گفت: «فقط خوش شانس بودن ملاک نیست. ما بازی های خیلی خوبی در این تورنمنت انجام دادیم. ایتالیا و امریکا را شکست دادیم و با ارائه بازی های خوب به جایی رسیدیم که یک نتیجه هم کمک حال مان شد. خودمان خیلی تلاش کردیم که بهترین بازی مان را انجام بدهیم. ایران تیم بسیار خوبی است که حالا می خواهد راهش را در مرحله سوم هم ادامه بدهد و نتیجه بگیرد.»

با پایان یافتن سئوالات برگزارکننده کنفرانس خبری، نوبت به سئوالات خبرنگاران رسید.
اولین سئوال از سعید معروف پرسیده شد: «از اینکه برای بار اول در جمع تیم های برتر مسابقات قهرمانی جهان قرار گرفته اید، چه احساسی دارید؟»
معروف گفت: «احساس شگفتی می کنم. وقتی ما چند ماه پیش به جمع چهار تیم برتر لیگ جهانی راه پیدا کردیم، بعضی از خبرنگاران گفتند صعود به چهار تیم لیگ جهانی آسان است. بلکه این مسابقات قهرمانی جهان است که صعود به جمع تیم های برترش بسیار مهم و دشوار است. خب ما الان در جمع بهترین های مسابقات جهانی هستیم و تا اینجا هم نمایش خیلی خوبی داشته و به همه نشان داده ایم که شایستگی قرار گرفتن در میان بهترین تیم های جهان را داریم.»

سپس از مربیان تیم های آلمان و فرانسه پرسیده شد که؛ «با توجه به همگروه بودن دو تیم در لیگ جهانی ۲۰۱۴، شرایط چند ماه پیش را با الان چطور مقایسه می کنند؟»
سرمربی آلمان گفت: «ما الان نسبت به لیگ جهانی نیمی از ترکیب مان تغییر کرده. چون در آن مسابقات به جوان ها بازی دادیم.»

سرمربی فرانسه هم گفت: «ما روز به روز تغییر می کنیم. چون تیم جوانی هستیم که تازه در حال ساختن روح مبارزه، تاکتیک و تیم بودن هستیم. من هم از لیگ جهانی برای ساختن تیم و آزمایش برخی تغییرات استفاده کردم.»

در ادامه از هر سه سرمربی پرسیده شد: «مهمترین راهی که توسط آن روی تیم مقابل مطالعه می کنید، چیست؟»
سرمربی فرانسه پاسخ داد: «از طریق آنالیزورهایم. به آنها اعتماد کامل دارم.»

سرمربی آلمان باز هم با شوخ طبعی گفت: «خب من عاشق والیبال تماشا کردنم! گاهی کنار زمین که مربیگری می کنم، با آی پدم بازی دیگری را هم تماشا می کنم! فکر کنم باید بروم یک آی پد دیگر هم بخرم تا وقتی دو بازی همزمان برگزار می شود، بتوانم هر دو را پیگیری کنم.!(خنده حضار).. البته گذشته از شوخی اینها علاقه من است. ربطی به مطالعه روی حریف ندارد.»

کواچ هم با اشاره به اینکه تماشای والیبال را دوست دارد ولی این همیشه ممکن نیست، گفت: «ما در مرحله اول با فرانسه بازی کرده ایم و با بازی این تیم آشنائیم. بازی های آلمان را هم به خصوص در برابر برزیل و یکی دو تیم دیگر دیده ایم. پله پله پیش می رویم تا به هدف مان برسیم.»

همچنین از سرمربی تیم ملی ایران پرسیده شد: «آیا صعود شما از گروهی که لهستان هم در آن بود، سورپرایز نبود؟» کواچ با لبخند گفت: «شما لهستانی ها یادتان باشد همین امسال در لیگ جهانی ۲ بار در تهران به ما باخته اید. ما در لیگ جهانی هم از گروه سختی بالا رفتیم و بعد هم برزیل و روسیه را پیش رو داشتیم که توانستیم به نیمه نهایی برسیم. در این مسابقات هم از گروه سختی به نتایج خیلی خوبی رسیدیم و صعود کردیم. نه، اصلا سورپرایز نیست. ما والیبال خیلی خوبی را به نمایش می گذاریم و سعی مان این است که از این مرحله به بعد هم بهترین نمایش خود را داشته باشیم.»

سپس از کاپیتان های فرانسه و ایران پرسیده شد: «صادقانه بگویید از اینکه با برزیل و روسیه همگروه نشده اید، خوشحالید؟»
بنژامین تونیوتی؛ کاپیتان فرانسه گفت: «خب ما چون سرگروه بودیم، اصلا به برزیل نمی خوردیم. ولی از همگروه نشدن با روسیه خوشحالم. چون به نظرم روسیه بهترین تیم حال حاضر جهان است که در دو سال گذشته همه مسابقاتش را برده. اما این را هم بگویم که ما اینجا هم کار سختی را پیش رو داریم. ایران و آلمان دو تیم خیلی خوب هستند که ما در برابرشان اصلا بازی های آسانی نخواهیم داشت.»

سعید معروف؛ کاپیتان مردان والیبال ایران نیز در پاسخ به این سئوال گفت: «البته که برزیل و روسیه تیم های خیلی خوبی اند ولی ما الان با فرانسه و آلمان بازی داریم که هر دو از تیم های بسیار خوب این مسابقات هستند. ما در مرحله اول به فرانسه باخته ایم و همچنین سال گذشته در لیگ جهانی در تهران یک بار به آلمان باختیم. کار سختی را تا رسیدن به جمع چهار تیم برتر مسابقات داریم ولی تمام تلاش مان را به کار می بندیم تا با ارائه بهترین نمایش خود، موفق بشویم و نتیجه بگیریم.»

در پایان این کنفرانس یک خبرنگار لهستانی از کواچ درباره اوضاع و احوال والیبال در ایران پرسید که سرمربی تیم ملی کشورمان پاسخ داد: «در ایران مردم والیبال را دوست دارند. فدراسیون ایران هم برای آینده، سخت کار می کند. الان نوجوانان ایران بدون حتی یک ست باخته قهرمان آسیا شده اند. در کل می توانم بگویم عملکرد چند ساله والیبال در ایران مثبت بوده و نتیجه ها با شما حرف می زنند. به نظر من؛ والیبال مثل لهستان، ورزش اول ایران هم است که همه با آن آشنا هستند و درباره آن حرف می زنند. نتایج را پیگیری می کنند و طرفدارش شده اند. البته اگر بیشتر و بهتر می خواهید درباره والیبال ایران بدانید، من میکروفون را به کاپیتانم می دهم تا برای شما بیشتر توضیح بدهد»

در همین لحظه کواچ میکروفن را به معروف سپرد تا او بیشتر درباره والیبال ایران برای لهستانی ها بگوید. معروف گفت: «واقعا نمی دانم چطور باید این همه مطلب را توضیح بدهم، فقط این را بگویم که ما در ده سال گذشته در رده های نوجوانان و جوانان آسیا و جهان صاحب مدال های مختلف شده ایم. از جمله مدال طلای نوجوانان جهان در مکزیک. در سه سال گذشته هم تیم بزرگسالان ایران با بازی های خوبی که به نمایش گذاشته، جایگاه این رشته را در جامعه تغییر داده است. الان والیبال یک ورزش مردمی است که همه نتایجش را دنبال می کنند و همین هم انتظارات را از ما بالا می برد. چون همیشه از ما توقع پیروزی یا کسب مدال دارند. ما هم تمام تلاش مان را انجام می دهیم ولی خب هنوز نمی توانم بگویم که به تیم درجه یک دنیا تبدیل شده ایم. راه زیادی تا مقصد داریم و باید باز هم پیشرفت کنیم.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز