خبرگزاری کار ایران

قشقاوی در دیدار با معاون وزیر خارجه دانمارک:

مقابله با تروریزم بدون توجه به ریشه‌های پیدایش آن راه به جایی نخواهد برد

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۰۴۳

جمهوری اسلامی ایران از سه سال گذشته تاکنون همواره پیامدهای مخرب تحریکات مذهبی و طایفه‌ای در سوریه و عراق را به برخی قدرت‌های منطقه ای و جهانی متذکر شده بود.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه با معاون وزیر خارجه دانمارک در امور کنسولی و دیپلماسی عمومی دیدار و طرفین پیرامون روابط دو جانبه کنسولی و همکاری‌های قضائی و انتظامی و تقویت روابط پارلمانی و افزایش همکاری‌های علمی و تحقیقاتی بحثو گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، در آغاز این دیدار حسن قشقاوی با اشاره به سابقه ۸۰ ساله روابط دیپلماتیک بین دو کشور و حضور فعال و موفق جامعه ایرانی مقیم این کشور خواستار گشایش هرچه بیشتر در ارائه تسهیلات ویزائی به منظور تقویت امورتجاری و گردشگری فیمابین شد.

معاون وزیر خارجه دانمارک نیز با اشاره به سفر موفقیت‌آمیز دو هفته قبل وزیر خارجه این کشور به تهران خواستار تداوم رایزنی‌های کنسولی و تقویت همه جانبه روابط دو کشور شد.

در این دیدار قشقاوی آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای افزایش همکاری‌های پیرامون مقابله با افراط‌گرایی و تروریزم، جرائم سازمان‌یافته و مبارزه علیه قاچاق انسان و مواد مخدر و همچنین حل مشکلات پناه‌جویان اعلام کرد.

در این دیدار معاون وزیر خارجه ایران با اشاره به ادعای تشکیل ائتلاف علیه داعش گفت: هرگونه مقابله با تروریزم بدون توجه به ریشه‌های پیدایش و عوامل فعلی تقویت‌کننده آن در منطقه، راه به جائی نخواهد برد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران از سه سال گذشته تاکنون همواره پیامدهای مخرب تحریکات مذهبی و طایفه‌ای در سوریه و عراق را به برخی قدرت‌های منطقه ای و جهانی متذکر شده بود. متاسفانه امروز جهان شاهد پیدایش پدیده شوم تروریزم با انگیزه‌های طایفه‌گری در این دو کشور است که سال‌ها طوایف و مذاهب مختلف در کنار همدیگر همزیستی مسالمت‌آمیز و برادرانه داشته‌اند. جمهوری اسلامی ایران معتقد است که ملت آگاه و شجاع سوریه و عراق در کنار دولت‌های برگزیده خود به خوبی توان حل مشکلات را دارند.

در پایان این دیدار معاون وزیر خارجه دانمارک از همتای ایرانی خود برای استمرار گفت‌وگوهای کنسولی برای سفر به این کشور دعوت به عمل آورد که مورد پذیرش قشقاوی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز