خبرگزاری کار ایران

انجام مناقصه اولین نیروگاه زمین گرمایی کشور

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۸۷۸

اجرای این طرح و راه اندازی نیروگاه زمین گرمایی با احتساب هزینه های ساختمانی و تجهیزات، نیازمند ۵۰ میلیارد تومان هزینه است.

مدیرعامل سازمان انرژی های نو ایران(سانا) از انجام مناقصه احداثنیروگاه زمین گرمایی مشکین شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، یوسف آرمودلی با اشاره به اینکه برنامه احداثنیروگاه های زمین گرمایی در کشور در مشکین شهر آغاز شده است، اظهار داشت: از حدود ۱۰ سال پیش کار اکتشاف در این منطقه آغاز و پس از آن کارهای ژئوفیزیک و ژئوشیمی محدوده مخزن نیروگاه زمین گرمایی مشخص شده است.

وی با بیان اینکه طی دو مرحله ۱۱ حلقه چاه در مشکین شهر حفر شده است، افزود: چاه های تولید به تعداد ۷ حلقه با عمق بیش از ۳۰۰۰ متر حفر شده اند و پس از انجام تست های به عمل آمده مشخص شد که هر کدام از چاه ها به طور متوسط قادر به تولید ۵ مگاوات برق هستند.

آرمودلی ادامه داد: کار اکتشاف تمام شده و مخزن ژئوترمال، محل گسل ها مشخص شده و براساس نظر وزیر نیرو و مدیرعامل توانیر، سازمان انرژی های نو مامور نصب اولین توربین زمین گرمایی کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته با کمبود اعتبارات در این بخش مواجه بودیم، گفت: اجرای این طرح از محل بودجه های عمومی در نظر گرفته شده بود که تخصیص های لازم مطابق موافقت نامه ها صورت نگرفت و اخیرا طبق دستور وزیر نیرو قرار است از محل اخذ عوارض به ازای هرکیلووات ساعت ۳۰ ریال به احداثنیروگاه زمین گرمایی کمک شود.

آرمودلی از انجام مناقصه تامین توربین ۵ مگاواتی زمین گرمایی در روز یکشنبه(۲۲ شهریور ۹۳) خبر داد و گفت: از مجموع ۵ شرکت کننده در مناقصه، مدارک دو شرکت ایرانی تکمیل و به مشاور طرح تحویل داده شد که در مهرماه نیز با بررسی پاکت های ریالی برنده مناقصه معلوم می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید توربین خاص ۵ مگاواتی برای این طرح سفارش شود، گفت: اجرای این طرح و راه اندازی نیروگاه زمین گرمایی با احتساب هزینه های ساختمانی و تجهیزات، نیازمند ۵۰ میلیارد تومان هزینه است.

مدیرعامل سازمان انرژی های نو ایران اظهار امیدواری کرد: با کمکی که وزارت نیرو و توانیر انجام می دهند طی ۱.۵ تا ۲ سال آینده اولین نیروگاه زمین گرمایی کشور ساخته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز