خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار با رئیس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه:

ایران برای مبارزه با تروریسم، منتظر هیچ‌گونه ائتلاف بین‌المللی نخواهد ماند

کد خبر : ۲۰۴۷۱۰

به اعتقاد جمهوری اسلامی ایران بهترین راهکار برای مبارزه با داعش و تروریسم در منطقه، کمک و تقویت دولت‌های عراق و سوریه است که به صورت واقعی مشغول مبارزه با تروریسم هستند.

رئیس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه که به کشورمان سفر کرده است، بعد از ظهر امروز با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا با تمرکز بر مباحثمبارزه با داعش و تروریسم و تحولات عراق، سوریه و لبنان مورد بحثو گفت‌وگو قرار گرفت.

پاتریسیا آدام با اشاره به نقش و جایگاه مهم ایران در صلح و ثبات منطقه، بر اهمیت گفت‌وگو با ایران در مسائل مهم جاری در منطقه خاورمیانه برای فرانسه و اروپا تاکید کرد و یادآور شد جمهوری اسلامی ایران و فرانسه علی‌رغم برخی اختلاف دیدگاه‌های سیاسی در مسائل منطقه، در مسائل قابل توجهی از جمله مبارزه با تروریسم و تقویت دولت عراق اشتراک نظر دارند و می‌توانند در این خصوص زمینه‌های همکاری نیز تعریف نمایند.

رئیس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه هرگونه مداخله خارج از چارچوب سازمان ملل برای مبارزه با تروریسم را مردود دانست.

حسین امیرعبداللهیان نیز با اشاره به رویکرد دولت جمهوری اسلامی ایران برای گفت‌وگو و همکاری با فرانسه در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و ابراز تردید نسبت به رویکرد آمریکا برای مبارزه واقعی و ریشه‌ای با تروریسم، رویکرد اشتباه و گزینشی آمریکا و غرب در تعامل با گروه‌های تروریستی از جمله داعش در سوریه و عراق را مهمترین دلیل تقویت این گروه‌ها و در معرض خطر قرار گرفتن ثبات و امنیت منطقه دانست و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم، منتظر هیچ گونه ائتلاف بین‌المللی نخواهد ماند و بر اساس مسئولیت بین‌المللی خود و در چارچوب مقررات بین‌المللی عمل خواهد کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه افزود: به اعتقاد جمهوری اسلامی ایران بهترین راهکار برای مبارزه با داعش و تروریسم در منطقه، کمک و تقویت دولت‌های عراق و سوریه است که به صورت واقعی مشغول مبارزه با تروریسم هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز