خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار نماینده سازمان ملل در امور لبنان:

سیاست ایران حمایت از امنیت و انسجام ملی لبنان است / پیام دبیر کل سازمان ملل خطاب به ظریف

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۶۲۷

هر آنچه را که مردم لبنان در خصوص انتخاب رئیس جمهور این کشور به مصلحت بدانند و به تایید پارلمان این کشور برسد، مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده سازمان ملل متحد در امور لبنان که به تهران سفر کرده است، صبح امروز یکشنبه با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و پیام دبیر کل سازمان ملل خطاب به وزیر امور خارجه را تسلیم وی کرد.

به گزارش ایلنا، دبیرکل سازمان ملل متحد در این پیام خواستار مساعدت جمهوری اسلامی ایران برای حفظ ثبات و تسریع در انتخاب رئیس جمهور لبنان شده است.

در این دیدار دو طرف در خصوص تحولات لبنان به خصوص چالش‌های سیاسی و امنیتی این کشور با توجه به بحران‌های منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

دریک پلامبلی با ابراز خرسندی از فرصت سفر به تهران، از نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ثبات و امنیت لبنان تقدیر و تشکر کرد و با ارائه گزارشی از تحولات لبنان، بر اهمیت حفظ امنیت و ثبات در لبنان تاکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان نیز در این دیدار بر همکاری جمهوری اسلامی ایران با سازمان ملل متحد در راستای تثبیت صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد و افزود: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از ثبات و امنیت و انسجام ملی لبنان است و ما از هیچگونه تلاشی برای کمک به ثبات سیاسی و امنیتی در لبنان فروگذار نمی‌کنیم.

وی افزود: هر آنچه را که مردم لبنان در خصوص انتخاب رئیس جمهور این کشور به مصلحت بدانند و به تایید پارلمان این کشور برسد، مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه همچنین بر ضرورت همفکری و همکاری کشورهای مختلف در جهان برای مقابله و مبارزه اصولی و ریشه ای با پدیده تروریسم با محوریت سازمان ملل متحد تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز