خبرگزاری کار ایران

آصفی در گفت‌وگو با ایلنا:

آمریکایی‌ها باید تصمیم آسانی برای رسیدن به توافق بگیرند / ایران چیزی جز حقوق حقه خود نمی‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۶۲۳

حضور روحانی می‌تواند در مذاکرات بسیار موثر باشد و جو مثبتی برای ایران ایجاد کند / این دور از مذاکرات بسیار مهم و تعیین‌کننده است / در روزهای اخیر تیم مذاکره‌کننده ما با هیات‌های ۱ + ۵ دیدارهایی داشته که این دیدارها در شناخت خطوط قرمز ما، فضا و محیط موثر بوده است / اگر طرف غربی اراده سیاسی لازم را داشته باشند، رسیدن به توافق کار دشواری نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه در دولت اصلاحات تاکید کرد: اگر طرف غربی اراده سیاسی لازم را داشته باشد تا حقوق ایران را به رسمیت بشناسد، رسیدن به توافق کار دشواری نیست چراکه ایران چیزی جز حقوق حقه خود نمی‌خواهد و این غربی‌ها و بالاخص آمریکایی‌ها هستند که باید تصمیم آسانی برای رسیدن به توافق بگیرند.

حمیدرضا آصفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به دور آتی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱ + ۵ در نیویورک گفت: این دور از مذاکرات بسیار مهم و تعیین‌کننده است. در روزهای اخیر تیم مذاکره‌کننده ما با هیات‌های ۱ + ۵ دیدارهایی داشته که این دیدارها در شناخت خطوط قرمز ما، فضا و محیط موثر بوده است.

وی با بیان اینکه این مذاکرات هرچند مفید و سازننده بوده اما اختلافات اساسی باقیمانده است، اظهار داشت: اجلاسی که قرار است در نیویورک و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شود، از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه اگر برون‌رفتی از وضعیت فعلی داشته باشد، با توجه به اینکه در نیویورک است و مقامات عالی کشورها نیز در مجمع عمومی سازمان ملل حضور دارند، می‌توان در جلسات فشرده‌ای که برگزار می‌شود، به دستیابی به توافق امیدوار بود.

سفیر اسبق ایران در امارات متحده عربی با اشاره به سفر احتمالی رئیس جمهور کشورمان به مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصریح کرد: حضور آقای روحانی می‌تواند در مذاکرات بسیار موثر باشد و جو مثبتی برای ایران ایجاد کند.

آصفی با بیان اینکه سخنرانی و دیدارهای حسن روحانی در سال گذشته دستاوردهای بسیاری برای کشورمان داشت، خاطرنشان کرد: سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل بسیار مهم بود و توانست افکار عمومی دنیا را جلب کرده و موجب منزوی شدن اسرائیل شود و می‌توان گفت که نتانیاهو منزوی‌ترین فرد در مجمع عمومی سازمان ملل سال گذشته بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در دولت اصلاحات در ادامه با بیان اینکه رسیدن به توافق نهایی نیازمند اراده سیاسی طرف مقابل است، یادآور شد: اگر طرف غربی اراده سیاسی لازم را داشته باشند تا به حقوق ایران احترام بگذارد، رسیدن به توافق کاری دشواری نیست چراکه ایران چیزی جز حقوق حقه خود نمی‌خواهد و این غربی‌ها و بالاخص آمریکایی‌ها هستند که باید تصمیم آسانی برای رسیدن به توافق بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز