خبرگزاری کار ایران

نایب رییس کمیسیون کشاورزی در گفت‌وگو با ایلنا:

برای حل بحران کم آبی طرح می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۴۵۶

با آگاهی از این طرح می‌توان به اصلاح آبیاری و اصلاح الگوی کشت، ‌ نوع انتخاب گونه‌ها، کاهش برداشت آب از مخازن و افزایش بهره‌وری و عملکرد در کشت پرداخت که باعثمی‌شود تولید و میزان مخزن آب کاهش پیدا نکند.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بحران کم‌آبی که فعلا شاهد آن هستیم صدمه جبران‌ناپذیری به کشور وارد می‌کند که ما با مطرح کردن یک بسته پیشنهادی سعی بر آن داریم تا این مشکل را حل کنیم.

محمد اسماعیل‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با بحران کم‌آبی اخیر گفت: برای مبارزه با بحران کم‌آبی و تاثیری که بر محصولات کشاورزی می‌گذارد طرحی را در قالب یک بسته ارائه داده‌ایم که می‌تواند کشور را از این نگرانی نجات دهد.

نماینده مردم کاشمر با بیان اینکه عملی کردن این طرح احتیاج به یک عزم ملی دارد، تصریح کرد: با این برخوردهایی که آقایان می‌کنند مشکل آب حل نمی‌شود. بحران آب راه‌حل‌هایی دارد که باید عمیقا بررسی شود.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در توضیح طرح پیشنهادی برای حل مشکل کم‌آبی خاطرنشان کرد: به عنوان رئیس سازمان جهاد در سال ۸۵ این طرح را مطرح کردم که دو وزیر در آن دوران امضایش کردند و آقای لاریجانی به شدت از این طرح استقبال کردند تا اینکه آن را برای مقام معظم رهبری فرستادیم.

اسماعیل‌نیا افزود: این طرح بیلان منفی دشت‌ها را مدیریت می‌کند. با آگاهی از این طرح می‌توان به اصلاح آبیاری و اصلاح الگوی کشت، ‌ نوع انتخاب گونه‌ها، کاهش برداشت آب از مخازن و افزایش بهره‌وری و عملکرد در کشت پرداخت که باعثمی‌شود تولید و میزان مخزن آب کاهش پیدا نکند.

وی تاکید کرد: در آینده‌ای نزدیک قرار است این طرح به صورت پایلوت در یکی از مناطق کشور مورد استفاده قرار گیرد و امیداوریم که در این امر تمام کشور کمک کنند تا از این بحران کم آبی نجات یابیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز