خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با دیدار معاون وزیر امور خارجه مکزیک:

ابران و مکزیک از ظرفیت‌های زیادی برای افزایش همکاری‌ها برخوردارند

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۳۰۱

مکزیک و سایر کشورها می‌توانند از طریق ایران به مراوده با کشورهای آسیای میانه بپردازند و بندر چابهار امکان دسترسی به افغانستان و آسیای مرکزی را به خوبی فراهم کرده است.

معاون وزیر امور خارجه مکزیک که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در این دیدار با اشاره به مناسبات تاریخی دو کشور به افزایش رایزنی‌ها و ارتقاء مناسبات طرفین تاکید کرد.

وی با اشاره به مراودات فرهنگی بین دو کشور تصریح کرد: دو کشور از ظرفیت‌های زیادی برای افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف برخوردارند.

وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان نمونه به قابلیت‌های ترانزیتی کشورمان اشاره کرد و افزود: مکزیک و سایر کشورها می‌توانند از طریق ایران به مراوده با کشورهای آسیای میانه بپردازند و بندر چابهار امکان دسترسی به افغانستان و آسیای مرکزی را به خوبی فراهم کرده است.

" کارلوس ایکاسا " نیز در این دیدار با اشاره به سفر خود به جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: مکزیک خواستار روابط خوب با همه کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران است.

معاون وزیر امور خارجه مکزیک اضافه کرد: ما ایران را بازیگر مهم در منطقه می‌دانیم و از این‌رو خواستار تداوم گفت‌‌وگو و رفت و آمد هیئت‌های دو کشور به پایتخت‌های یکدیگر هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز