خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله نوری همدانی:

باید در مقابله با رژیم صهیونیستی کار عملی انجام دهیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۲۴۹

دشمن سعی می‌کند که علمای اهل سنت را از ما جدا کند و در تلاش است که فکر وهابیت را در آن‌ها ایجاد کند.

یکی از مراجع تقلید قم با بیان اینکه باید با علمای اهل سنت برای مقابله با رژیم صهیونیستی صحبت کنیم، گفت: دشمن سعی می‌کند که علمای اهل سنت را از ما جدا کند و در تلاش است که فکر وهابیت را در آن‌ها ایجاد کند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از علمای لبنان اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) در حدیث‌های مختلفی از جریان‌هایی که برای مسلمانان به وجود آمده و نقشه‌های دشمنان خبر داده و وظیفه ما را نیز مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام، کفار، منافقین و صهیونیست‌ها از ابتدا برای مقابله با اسلام نقشه می‌کشیدند، گفت: قرآن در ابتدای سوره بقره می‌فرماید که در برابر شما جبهه کفر، نفاق و یهود قرار دارد و باید همیشه مواظب باشید و به وظیفه خود عمل کنید.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه سلاح دشمنان برای مقابله با اسلام ایجاد تفرقه بین مسلمانان است، تصریح کرد: اختلافات مذهبی، دینی، قومی و قبیله‌ای، رسانه‌ای، جغرافیایی و… از جمله مواردی هستند که دشمنان اسلام به وسیله آن‌ها سعی دارند به اهداف شوم خود برسند.

وی با بیان اینکه لبنان دارای سابقه طولانی در برخورد با صهیونیست‌ها است، اضافه کرد: در جنگ ۳۳ روزه مسلمانان لبنان نشان دادند که راه مقاومت در برابر صهیونیست‌ها را می‌دانند.

نوری همدانی با اشاره به اینکه برگزاری مجالس و اجتماعات برای مقابله با صهیونیست‌ها بسیار خوب است ولی کافی نیست، افزود: جهاد مراتبی دارد که یکی از آن‌ها موعظه است، اینکه علمای اسلام دور هم جمع شوند و سپس به کشور خود برگردند کاری انجام نمی‌دهد و باید یک کار عملی انجام شود.

وی جنگ رسانه‌ای غربی‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: غربی‌ها از طریق رسانه‌ها جنایت‌های‌ داعشی‌ها را نشان می‌دهند و برای افکار مردم بیان می‌کنند که داعش با این جنایت‌ها می‌خواهد دولت اسلامی تشکیل دهد و از این طریق چهره اسلام را در دنیا تخریب می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در جریان جنگ غزه مردم انصافاً فداکاری کردند و جریان عاشورا و کربلا را به وجود آوردند، تصریح کرد: دشمن کودکان و زنان بسیاری را در غزه شهید کرد و به اعتقاد بنده مسلمانان غزه نصف راه را رفته بودند و تا پیروزی راهی نداشتند و اگر آتش‌بس را قبول نمی‌کردند می‌توانستند به نتایج مهمی برسند.

وی با اشاره به اینکه اکنون اسرائیل شروع به شهرک‌سازی کرده است، خاطرنشان کرد: این همه در جنگ غزه زحمت کشیده شد و شهدای بسیاری اهدا شد و پس از آتش‌بس شاهدیم رژیم صهیونیستی دوباره همان خط مشی قبلی خود را ادامه می‌دهد و خود را بازسازی می‌کند.

نوری همدانی با بیان اینکه در تاریخ ما علما همیشه در صف اول نبرد قرار داشته و کفن‌پوش بودند، اظهار کرد: اگر در مقابله با رژیم صهیونیستی کار عملی انجام ندهیم چند ماه دیگر همان رژیم قبلی خواهد شد و علما برای دستیابی به این هدف وظیفه بسیار مهمی دارند.

وی با بیان اینکه ما باید با علمای اهل سنت نیز برای مقابله با رژیم صهیونیستی صحبت کنیم، اضافه کرد: دشمن سعی می‌کند که علمای اهل سنت را از ما جدا کند و در تلاش است که فکر وهابیت را در آن‌ها ایجاد کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اگر جلسه تشکیل دهیم و برویم کنار فایده‌ای ندارد و باید کاری عملی انجام دهیم، تصریح کرد: در یمن حرکت بسیار خوبی شده است، ولی دشمنان سعی می‌کنند آن‌ را مانند حرکت‌های دیگر در کشورهای اسلامی خنثی کنند؛ بعد از انقلاب ایران حرکت‌های بسیاری در کشورهای اسلامی به وجود آمد و همواره دشمنان سعی کرده‌اند که این حرکت‌ها را خنثی کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم دنیای امروز مسئله ولایت فقیه است، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که موجب شده این همه جنایت در دنیا رخ دهد این است که سرپرست کشورها فقیه نیستند.

نوری همدانی تصریح کرد: دشمنان اسلام به نام حقوق بشر جنایت می‌کنند و رسانه‌ها باید حقوق بشر و عدالت اسلام را به جهانیان نشان دهند.

وی با بیان اینکه شهدا نقش بسیار مهمی در موفقیت ایران داشته‌اند، گفت: شهدا توانستند قدرت اسلام را نشان دهند و اگر خون شهدا، جهاد و شهادت نبود ما این امنیت را در ایران نداشتیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز