خبرگزاری کار ایران

شمخانی:

جمهوری اسلامی ایران لنگر ثبات و امنیت در منطقه پرآشوب خاورمیانه است

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۱۸۰

پیش‌تازی ایران در مبارزه با تروریسم و شرارت سازمان یافته و پرداخت هزینه‌های قابل ملاحظه مادی و معنوی در این مسیر مورد اجماع و پذیرش جامعه جهانی است.

ماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر روز جمعه با حضور در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آخرین تحولات سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی در حوزه داخلی و بین‌المللی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی در این جلسه تلاش مشترک جهانی برای مبارزه صادقانه، شفاف و بدون تبعیض با تروریسم را رویکرد غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: پیش‌تازی ایران در مبارزه با تروریسم و شرارت سازمان یافته و پرداخت هزینه‌های قابل ملاحظه مادی و معنوی در این مسیر مورد اجماع و پذیرش جامعه جهانی است.

او تلاش مشکوک و غیرشفاف آمریکا برای ایجاد ائتلاف ضدتروریسم با همراهی برخی کشورهایی که خود از تامین کنندگان اصلی تروریست‌ها بوده‌اند را اقدامی در مسیر منحرف کردن افکار عمومی جهانی نسبت به نقش محوری این کشور و حامیان آن در ایجاد، تجهیز و توسعه گروه‌های تروریستی به بهانه سرنگونی حکومت قانونی سوریه عنوان و اظهار کرد: آمریکا با هدف نقض حاکمیت کشورها ضمن فرار به جلو، تداوم یک‌جانبه‌گرایی و دور زدن نهادهای بین‌المللی را در دستور کار خود قرار داده و به دنبال قهرمان‌سازی از این کشور به سبک فیلم‌های هالیوودی برای از بین بردن بحران خود ساخته است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تحولات مثبت اقتصادی در طول یک سال گذشته و بازگشت آرامش و ثبات به اقتصاد کشور، کنترل افزایش نرخ تورم و فراهم شدن زمینه‌های اولیه برای خروج کشور از رکود را یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه کاهش مخاطرات امنیتی کشور عنوان کرد و افزود: پیگیری و اجرای بدون تنازل راهبرد اقتصاد مقاومتی به ویژه در زمینه مبارزه با فساد، اصلی‌ترین اقدامی است که می‌بایست در ادامه اقدامات انجام شده برای شکل‌گیری رونق اقتصادی در کشور دنبال شود.

وی با تشریح ماهیت تهدیدات بالقوه‌ای که در بخش‌های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی پیش‌روی کشور است از اشراف کامل نهادهای مسوول بر زمینه‌ها و حوزه‌های تاثیرگذار تهدیدات خبر داد و اظهار کرد: بازبینی در برخی سیاست‌های غیرسازنده و هم‌چنین مشارکت فعال نهاد حوزه و علمای دین در تدوین و اجرای برنامه‌های معطوف به کاهش برخی واگرایی‌های اجتماعی و فرهنگی، ضرورتی غیرقابل اجتناب است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی فقدان تاثیرپذیری محیط امنیتی کشور از بحران‌ جاری در کشور عراق را نشانه بلوغ فرهنگی و اعتقادی شهروندان، بالا بودن آستانه تحریک اجتماعی و هم‌چنین اشراف اطلاعاتی و امنیتی مناسب نهادهای مسوول عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران لنگر ثبات و امنیت در منطقه پرآشوب خاورمیانه است.

در ادامه این جلسه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز نقطه نظرات و نگرانی‌های خود را در مورد مسائل گوناگون داخلی و خارجی مطرح کردند که توضیحات لازم از سوی دبیر شورای عالی امنیت ملی ارایه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز