خبرگزاری کار ایران

ساخت فیلم‌های شاد در دستور کار ارشاد؛

دفاع تمام قد وزیر ارشاد از فیلم‌نامه‌های تصویب شده

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۹۷۰

از ابتدای ورودم به ارشاد بر شعار رونق اقتصاد فرهنگ و هنر تاکید داشته‌ام / زمانی که فیلمنامه‌ای تصویب می‌شود ما از آن دفاع می‌کنیم / در ساخت فیلم باید به سینمای شاد توجه شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است: توجه به زیرساخت‌ها و به‌روزرسانی صنعت سینما و گسترش آن در نقاط مختلف کشور؛ ازجمله اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جنتی؛ شب گذشته(۲۱ شهریور) در جشن روز ملی سینما در هتل استقلال؛ با اشاره به اهمیت سینما گفت: روز ملی سینما که همزمان با روز بازگشایی دوباره خانه سینماست؛ بسیار مبارک است و با تصویب شورای فرهنگ عمومی در تقویم سالانه کشور ثبت شده است.

وی افزود: تجربه یک سال گذشته نشان داد که با اعتماد و احترام متقابل و تکریم و حفظ کرامت انسان‌ها بسیاری از گره‌ها گشودنی است.

جنتی ادامه داد: سال گذشته بسیاری از سینما‌ها درحال تعطیل شدن بود و هیچ روزنه امیدی برای بهبود آن احساس نمی‌شد اما در یک سال اخیر شاهد افتتاح تعداد ۳۰ سالن جدید سینما و بازگشایی بسیاری از سینما‌ها و ساخت آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به شعار سینمای امید افزود: این شعار اقدام بسیار پسندیده‌ای است و فیلم‌های بسیاری با این نگرش در دست تولید است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از ابتدای ورودم به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره بر شعار رونق اقتصاد فرهنگ و هنر تاکید داشته‌ام و خوشحالم این امر در حوزه سینما در شرف تحقق است.

وی ادامه داد: عدالت فرهنگی، شفافیت در حمایت از سینماگران و فیلم‌های سینمایی، طرح تاسیس مدرسه عالی سینما و اجرای طرح سینماکارت با هدف گسترش حضور در سینما‌ها و حضور تماشاگران ازجمله طرح‌هایی است که در حوزه سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری می‌شود.

وی افزود: چابک‌سازی سازمان سینمایی در دولت یازدهم و استفاده از افراد متخصص، میانه‌روی و اعتدال در بررسی فیلم‌نامه‌ها و نگاه باز نسبت به صدور مجوز برای نمایش فیلم‌های سینمایی؛ از دیگر اقدامات این دوره از فعالیت‌های حوزه سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

جنتی گفت: در تمام حوزه‌های وزارت ارشاد ازجمله حوزه سینمایی سعی می‌کنیم از خرده‌گیری‌های نا‌بجا و بهانه‌گیری‌ها به شدت پرهیز کنیم و تمام تلاشمان این است که فیلم‌نامه‌هایی که به تصویب می‌رسانیم؛ به گونه‌ای قابل دفاع باشد. زمانی که فیلمنامه‌ای تصویب می‌شود ما از آن دفاع می‌کنیم.

وی بر سوژه‌یابی‌های مناسب و به تصویر کشیدن زیبایی‌های ایران و تاریخ و تمدن کشورمان از طریق فیلم‌های سینمایی که در داخل و جشنواره‌های خارجی به نمایش درمی‌آیند؛ تاکید کرد.

عضو کابینه دولت یازدهم ادامه داد: از طریق فیلم‌های سینمایی می‌توان سبک زندگی، آیین‌ها، رسوم و سنت‌های کشورمان را به دیگر کشور‌ها معرفی کرد و در ساخت فیلم باید به سینمای شاد توجه شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوع برخی ازسریال‌های تلویزیونی افزود: در برخی از این سریال‌ها همواره بر نقاط تلخ و دردناک جامعه تاکید می‌شود؛ درحالیکه باید در عرضه فیلم‌ها همواره بر وفای به عهد، صداقت، امانتداری، قانون‌مداری، صلح دوستی و… تاکید کنیم.

وی گفت: وزارت ارشاد از طرح‌هایی که منجر به بهبود وضیعت سینمای کشور می‌شود؛ حمایت و درصورت مناسب بودنشان آن‌ها را اجرایی می‌کند.

جنتی با اشاره به فعالیت‌های ایوبی افزود: در روزهای اول انتصاب وی برخی از سینماگران نسبت به انتصاب ایوبی اعتراض داشتند اما امروز همان افراد ابراز خوشحالی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز