خبرگزاری کار ایران

رییس‌ جمهور در فرودگاه مهرآباد:

کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای علاقمند به روابط بالاتر و بهتر با ایران هستند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۹۰۷

امروزه مهندسین ایرانی در خارج کشور، می‌توانند خدمات ارزنده‌ای به کل منطقه ارایه دهند و همه مسئولان تاجیکی نیز می‌گفتند که ایرانی‌ها در مقایسه با سایر کشورها، پروژه‌ها را بهتر انجام می‌دهند.

رییس جمهور شامگاه جمعه در بدو ورود به تهران پس از برگزاری مراسم استقبال، با اشاره به دیدار با روسای جمهور ۷ کشور در جریان سفر ۵ روزه به قزاقستان و تاجیکستان، گفت: در همه ملاقات‌ها و گفت‌وگوها، امروزه همه کشورهای منطقه و اعضای سازمان همکاری شانگهای علاقمند به روابط بالاتر و بهتر با ایران در همه زمینه‌ها از جمله حوزه اقتصادی هستند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در اعلام نتایج دیدارهایی که با روسای جمهور قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، چین، افغانستان، روسیه و وزیر امور خارجه هند در جریان سفر به قزاقستان و تاجیکستان و در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در «دوشنبه» داشته است، افزود: با همه کشورها درباره مسایل منطقه و مسایل بین‌المللی بحثو بررسی صورت گرفت و امیدورایم نتایج سفر به نفع ملت ایران و کشورهای منطقه باشد.

رییس جمهور با اشاره به اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره مسایل منطقه، تروریسم و افراطی‌گری در جریان سخنرانی‌هایی که در این سفر ۵ روزه داشته است، خاطر نشان کرد: درباره مسایل اقتصادی و ارتباطات اقتصادی که باید میان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای وجود داشته باشد نیز تأکید شد.

روحانی با اشاره به مطرح شدن ظرفیت‌های موجود برای روابط اقتصادی، فرهنگی، علمی و فناوری بین ایران و قزاقستان در دیدار رؤسای جمهور دو کشور، گفت: راه‌آهن قزاقستان – ترکمنستان – ایران در آذر ماه به بهره‌برداری خواهد رسید و کریدور جنوب به شمال نیز شرایط بهتری پیدا خواهد کرد.

رییس جمهور همچنین به دیدارهای جداگانه با بازرگانان و تجار ایرانی و همچنین اساتید دانشگاه در قزاقستان اشاره کرد.

روحانی با یادآوری گفت‌وگوی دوجانبه با رییس‌ جمهور تاجیکستان، افزود: همزمان با این سفر، نیروگاه سنگ توده دو، توسط دو رییس‌ جمهور به بهره‌برداری رسید.

رییس‌ جمهور افتتاح نیروگاه ۲۲۰ مگاواتی سنگ توده دو که با استفاده از توان و ظرفیت متخصصان ایرانی، طراحی و ساخته شده است، را باعثافتخار ایران دانست و گفت: امروزه مهندسین ایرانی در خارج کشور، می‌توانند خدمات ارزنده‌ای به کل منطقه ارایه دهند و همه مسئولان تاجیکی نیز می‌گفتند که ایرانی‌ها در مقایسه با سایر کشورها، پروژه‌ها را بهتر انجام می‌دهند.

روحانی افزود: همچنین رییس‌ جمهوری ترکمنستان می‌گفت مهندسین ایرانی در بسیاری زمینه‌ها از همه کشورهای دیگر بهتر عمل می‌کنند؛ این افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است که در زمینه‌های مختلف می‌توانند در کشورهای منطقه فعال باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز