خبرگزاری کار ایران

حاضری در گفت‌وگو با ایلنا:

اصلاح‌طلبان در مهار جریان‌های افراطی موفق عمل کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۷۷۴

راهبردهایی چون تقویت انسجام درونی و تاکید بر تصمیم‌گیری براساس خردجمعی می‌تواند به پیروزی هرچه بیشتر اصلاحات کمک کند. / تجربه نشان می‌دهد که فرایند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در فضای عقلانی ‌می‌تواند مبنای خوبی برای حفظ منافع کشور و مصالح ملت و جریان اصلاحات باشد و هرکسی و جریانی که خود را فراتر از این خردجمعی بداند، نه تنها کاری اصلاح‌طلبانه انجام نداده بلکه اقدامی ضداصلاح‌طلبانه انجام داده است.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینکه بیشترین ظرفیت وحدت و همگرایی هم‌اکنون در رهبران و نخبگان اصلاح‌طلب وجود دارد، گفت: اصلاح‌طلبان توانسته‌اند در مهار جریان‌های افراطی موفق عمل کنند و دریافته‌اند که باید با اعتدال رفتار کنند.

علی محمد حاضری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص ارزیابی‌اش از وضعیت فعلی اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان در شرایطی قرار دارند که به شکل ملموس و عینی نتایج وحدت و حرکت یکپارچه‌شان را در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته شاهد هستند.

وی با اشاره به وحدت استراتژیک و همگرایی موجود میان اصلاح‌طلبان اظهار داشت: خوش‌بختانه‌ بیشترین ظرفیت وحدت و همگرایی هم‌اکنون در رهبران و نخبگان اصلاح‌طلب وجود دارد و احزاب اصلاح‌طلب نیز این گرایش را در خود نشان می‌دهند و خواستار وحدت هستند و می‌توان گفت ضرورت وحدت و یکپارچگی هم از لحاظ نظری و هم از نظر عملی در اصلاح‌طلبان به وجود آمده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه انسجام گروه‌های اصلاح‌طلب براساس تجربه و عدم تعادل‌های گذشته است، یادآور شد: اصلاح‌طلبان توانسته‌اند در مهار جریان‌های افراطی موفق عمل کنند و دریافته‌اند که باید با اعتدال رفتار کنند.

حاضری ادامه داد: سران و افراد با نفوذ اصلاحات در موقعیتی قرار دارند که هیچ کدام منافعی در انفراد ندارند و وقوف دارند که منافع کشور و مصالح اصلاح‌طلبی در وحدت است.

این استاد دانشگاه در خصوص آسیب‌ها و چالش‌های احتمالی جریان اصلاحات تصریح کرد: به طور طبیعی، گروه‌هایی از روی طمع یا غفلت از ضرورت انسجام، احساس می‌کنند با تکروی و طرح ادعاها و حرف‌هایی که موجب به خطر افتادن وحدت می‌شوند، می‌توانند خود را در موقعیت مطرح شدن قرار دهند، بنابراین فرصت‌طلبی سیاسی ممکن است خطری برای اصلاحات باشد.

وی با بیان اینکه تجربه نشان می‌دهد این فریب‌کاری‌ها عاقبتی نخواهد داشت، ابراز داشت: این حرکت‌های فرصت‌طلبانه که فاقد شناسنامه نیز هستند، هم از سوی رهبران و بزرگان اصلاحات و هم از سوی مردم شناخته و پس زده خواهد شد.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در پاسخ به این سوال که اصلاح‌طلبان برای گرفتار شدن به آسیب‌های احتمالی چه باید بکنند؟ خاطرنشان کرد: راه حل این مسئله، تاکید بر خردجمعی و پیروی از نهادهای جمعی تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری موجود در جریان اصلاحات یعنی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای مشورتی اصلاح‌طلبان است.

حاضری تاکید کرد: تجربه نشان می‌دهد که فرایند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در فضای عقلانی ‌می‌تواند مبنای خوبی برای حفظ منافع کشور و مصالح ملت و جریان اصلاحات باشد و هرکسی و جریانی که خود را فراتر از این خردجمعی بداند، نه تنها کاری اصلاح‌طلبانه انجام نداده بلکه اقدامی ضداصلاح‌طلبانه انجام داده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان عنوان کرد: راهبردهایی چون تقویت انسجام درونی و تاکید بر تصمیم‌گیری براساس خردجمعی می‌تواند به پیروزی هرچه بیشتر اصلاحات کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز