خبرگزاری کار ایران

زیباکلام در گفت‌وگو با ایلنا:

نهایت تلاش خود را می‌کنم تا به زندان نروم / پرونده‌ام سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۴۶۵

با توجه به برخورد و رفتار مناسبی که قضات دادگاه تجدیدنظر با من داشتند باید بگویم من چیزی ندیدم که حکایت از محکومیت من باشد. این قضات محترم تاکید داشتند که پرونده شما و هر پرونده دیگری را در چارچوب‌های حقوقی رسیدگی می‌شود و کاری به عقاید و نظرات سیاسی شما نداریم.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تاکید کرد: امیدوار هستم تا تبرئه شوم و نهایت تلاش خود را می‌کنم تا به زندان نروم.

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به حضور هفته قبلش در دادگاه تجدید نظر گفت: من هفته گذشته به دادگاه تجدیدنظر رفتم ولی این حضور برای رسیدگی به پرونده نبود بلکه دلیل حضورم برای ادای پاره‌ای توضیحات و پرونده‌خوانی بود.

وی ادامه داد: من به حکم صادر شده از سوی دادگاه انقلاب را اعتراض دارم و به این حکم اعتراض کردم و بنابراین درخواستم به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر ارسال شده است. من در دادگاه تجدیدنظر با حجت‌الاسلام زرگر و آقای بابایی دیدار داشتم. این دو نفر قضات شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر هستند و آنها رفتار خوب و مهربانه‌ای با من داشتند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که انتظار شما از نتیجه بررسی اعتراض‌تان در دادگاه تجدیدنظر چیست؟ تصریح کرد: با توجه به برخورد و رفتار مناسبی که قضات دادگاه تجدیدنظر با من داشتند باید بگویم من چیزی ندیدم که حکایت از محکومیت من باشد. این قضات محترم تاکید داشتند که پرونده شما و هر پرونده دیگری را در چارچوب‌های حقوقی رسیدگی می‌شود و کاری به عقاید و نظرات سیاسی شما نداریم.

زیباکلام در پاسخ به این سوال که چرا وکیل تاکنون نداشتید؟ خاطرنشان کرد: بحثپرونده‌ام بیشتر سیاسی بوده است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران درخصوص اینکه گفته می‌شود شما دوست دارید تا حکم صادر شده تائید شود و به زندان بروید؟ ابراز داشت: من نیز این شایعه را شنیده‌ام و به هیچ وجه از زندان استقبال نمی‌کنم و خواهان زندان رفتن نیستم.

وی با بیان اینکه امیدوار هستم تا تبرئه بشوم، یادآور شد: نهایت تلاش خود را می‌کنم تا به زندان نروم. من از اول تابستان کتابی را بدست گرفته‌ام که روی دیگر کتاب " ما چگونه ما شدیم؟ " است و نامش " غرب چگونه غرب شد؟ " است و دوست دارم این کتاب را به پایان برسانم و حیف است که این کتاب به پایان نرسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز