خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اعلام کرد:

مجمع تشخیص در حال تدوین آیین‌نامه‌ برای نظارت بر حسن اجرای مصوبات قانونی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۲۲۴

در شرایطی که بیکاری و رکود اقتصادی مشکل اصلی جامعه است، می‌توان از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در بخش‌های تولید، توزیع و مصرف استفاده کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نظارت مجمع بر نحوه اجرای سیاست‌ها و مصوبات قانونی گفت: نظارت بر حسن اجرای سیاست‌ها از وظایف رهبری است که ایشان به مجمع تشخیص تفویض کردند و اخیراً در حال تدوین آیین‌نامه‌ هستیم.

به گزارش ایلنا، ‌ آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه دانمارک که برای دیدار رئیس جمهور و وزیر امور خارجه به مشهد رفته بود، گفت: از دیدن وسعت حضور مردم در حرم تعجب کرده و می‌گفت چه مکتب جالبی دارید که مردم در فضایی صمیمی و خیلی آرام، جشن گرفته بود.

وی با تأکید بر نقش و جایگاه ائمه معصوم(ع) در جوامع اسلامی، به مظلومیت ائمه(ع) در بقیع و ناامنی‌های حرم ائمه(ع) در سامرا و کاظمین اشاره کرد و گفت: انسان وقتی به حرم این بزرگان می‌رود، احساس امنیت و معنویت خاصی پیدا می‌کند و این نشان از جایگاه این انسان‌های شریف نزد پروردگار است.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش با بیان چشم اندازهای قانونی برای فعالیت‌های تعاونی و صراحت ۲۵ درصدی اقتصاد کشور در بخش تعاون، گفت: به دلایل مختلف از ظرفیت‌های این بخش استفاده نمی شود که توجه به آن ضرورت ملی و مدیریت جامعه برای کم کردن مشکلات است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اوضاع تعاونی‌های کشور در مقطع پیروزی انقلاب و سالهای پس از آن، به برنامه‌های شورای انقلاب و دولت موقت اشاره کرد و گفت: یک اصل اسلامی و صراحت قرآنی است که برای گسترش عدالت در همه سطوح جامعه باید به حضور مردم در بخش‌های مختلف جامعه بها بدهیم.

وی تعاونی‌ها را حد فاصل بین بخش‌های دولتی و خصوصی خواند و گفت: اگر بعضی‌ها به بخش خصوصی به بهانه حضور اغنیا، خرده می‌گیرند، بخش تعاونی ترکیبی از انسان هایی است که سرمایه‌های جزئی خود را می‌آورند و اهداف فردی و اجتماعی دارند.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر استفاده کشور از خدمات توزیعی تعاونی‌ها در مقاطع مختلف پس از انقلاب، گفت: در شرایطی که بیکاری و رکود اقتصادی مشکل اصلی جامعه است، می‌توان از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در بخش‌های تولید، توزیع و مصرف استفاده کرد.

وی شناسایی مشاغل و سرمایه‌گذاری برای حضور بخش تعاونی‌ها را مهم خواند و گفت: باید برای رسیدن به اهداف ایجاد تعاون تلاش کنیم که قرار دادن وسایل کار در اختیار کسانی که سرمایه ندارند، جلوگیری از کارفرمایی مطلق شدن دولت، قرار گرفتن مدیریت، سرمایه و منافع در اختیار نیروی کار، پیشگیری از انحصار و تورم، کمک به تأمین عدالت اجتماعی و توانمندسازی اقشار متوسط از جمله آنها بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان نمونه‌هایی از مصرحات و مصوبات قانونی، گفت: بخش تعاونی باید افتخار کند که نظام برای این بخش قوانین به روزی دارد و مطمئن باشید روزی موانع اجرایی هم برطرف می‌شود، چون توجه به تعاونی نیاز امروز و آینده است.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به مطالبه یکی از حاضران که مجمع بر نحوه اجرای سیاست‌ها و مصوبات قانونی نظارت کند، گفت: نظارت بر حسن اجرای سیاست‌ها از وظایف رهبری است که ایشان به مجمع تشخیص تفویض کردند و اخیراً در حال تدوین آیین‌نامه‌ هستیم.

در آغاز این دیدار آقای حمید کلانتری، معاون وزیر کار در امور تعاون، گزارشی از تعاونی‌ها و گستردگی آنها در بخش‌های مختلف جامعه ارائه کرد و سپس دکتر مفتح، دبیرکل اتاق تعاون کشور، آقای سهمانی، مدیر عامل بانک توسعه تعاون، مهندس رضاییان، مدیر عامل تعاونی پیشگامان کویر یزد، مهندس جلیلی، رئیس اتحادیه شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان کشور، مهندس امامی، مدیرعامل اتحادیه فولاد و مهندس یزدانی، مشاور وزیر کار در امور تعاون به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص تعاونی‌ها، مشکلات، راهکارها و دورنمای آینده پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز