خبرگزاری کار ایران

یک وکیل دادگستری در گفت‌وگو با ایلنا:

حضور عضو شورا در ریاست فدراسیون‌ مصداق دو شغله بودن است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۰۵۲

تا جایی که من مطلع هستم؛ هر یک از اعضای شورای شهر در ماه بین ۳ تا ۴ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، که بر این اساس عضویتشان در شورای شهر شغل محسوب می‌شود / طبق استعلام‌هایی که صورت گرفته و بر اساس آنچه سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده است، ریاست فدراسیون‌های ورزشی نیز شغل محسوب می‌شود.

یک وکیل پایه یک دادگستری در مورد حضور همزمان رضازاده در شورای شهر تهران و فدراسیون وزنه برداری گفت: اگر عضوی از شورای شهر همزمان ریاست یکی از فدراسیون‌های ورزشی را نیز بر عهده داشته باشد، باید از یکی از این مشاغل استعفا دهد.

سید محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا عضویت در شورای شهر شغل محسوب می‌شود یا خیر؟ گفت: چنانچه عضوی از شورای شهر حق جلسه دریافت کند، عضویت او در شورا شغل محسوب نمی‌شود.

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: اما تا جایی که من مطلع هستم هر یک از اعضای شورای شهر در ماه بین ۳ تا ۴ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند که بر این اساس عضویتشان در شورای شهر شغل محسوب می‌شود، از همین رو اگر برخی اعضا شورا در ریاست فدراسیون‌ ورزشی نیز باشند، دو شغله محسوب می‌شوند و باید از یکی از مشاغل خود استعفا دهد.

وی با اشاره به عضویت خود در دور اول شورای شهر تهران، افزود: در دوره‌ای که من عضو شورای شهر تهران بودم برخی از اعضا که به صورت تمام وقت در شورا بودند و مستمری دریافت می‌کردند، کارمند رسمی به شمار می‌آمدند، اما برخی دیگر نظیر خود من که وکیل دادگستری بودم؛ حقوق ثابتی نداشتم و تنها حق جلسه دریافت می‌کردم لذا کارمند شورا محسوب نمی‌شدم.

علیزاده طباطبایی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ریاست فدراسیون‌های ورزشی نیز شغل محسوب می‌شود؟ گفت: طبق استعلام‌هایی که صورت گرفته و بر اساس آنچه سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده است، ریاست فدراسیون‌های ورزشی نیز شغل محسوب می‌شود لذا اگر عضوی از شورای شهر همزمان ریاست یکی از فدراسیون‌های ورزشی را نیز بر عهده داشته باشد، باید از یکی از این مشاغل استعفا دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز