خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

تذکرات مراجع تقلید در دیدار با مسئولان باید به مرحله عمل برسد

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۷۳۶

سودهای بانکی جامعه اسلامی را دلگیر کرده است و هر فرد به اندازه توان خود باید با این اقدامات ناآگاهانه مقابله کند.

یکی از مراجع تقلید با تاکید بر شرعی کردن اعتبارات حکومت اسلامی گفت: سودهای بانکی جامعه اسلامی را دلگیر کرده است و هر فرد به اندازه توان خود باید با این اقدامات ناآگاهانه مقابله کند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان بانک سپه استان قم، دیدار مسئولان استانی و کشوری با مراجع و علما را مفید دانست و ابراز کرد: در این دیدار‌های مسائلی بیان می‌شود که اگر مسئولان به دنبال اصلاح و پیشرفت‌ باشند خواهند توانست با عمل به آن‌ها در امور اداره یا نهاد خود اقدامات مطلوبی انجام دهند.

وی اضافه کرد: تذکرات مراجع تقلید در دیدار با مسئولان باید به مرحله عمل برسند مگر اینکه قانون مانع از این امر شود که در این‌ صورت نیز باید قانون جامعه تغییر کند زیرا تذکرات مراجع بر اساس خواسته‌های اسلام است و قوانین کشوری را خواسته‌های اسلام تشکیل می‌دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه تا کنون مسئولان بسیاری به تذکرات مراجع جامه عمل پوشانده‌اند، بیان کرد: این افراد گزارش عملکرد خود را ارائه داده‌اند و به گفته خودشان عمل به آموزهای مراجع سبب پیشرفت مناسبی در کارشان شده‌ است.

وی حراست از نظام بانکداری را امری حائز اهمیت در تمام جوامع اسلامی و غیراسلامی خواند و تصریح کرد: حیات یک کشور وابسته به امور مالی است و برای انجام درست این امور مالی در جامعه اسلامی ایران باید به نظم و قوانین اسلام توجه ویژه‌ای شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به نقش بانک‌ها در نظام اسلامی و سابقه بانک سپه نسبت به دیگر بانک‌های کشور یادآور شد: افرادی که در این بانک فعالیت می‌کنند باید تجربه‌ بسیاری در زمینه‌های مختلف کسب کرده‌ باشند.

وی با بیان اینکه امروزه بانک‌ها ایام تعطیل را نیز از روزهای دیرکرد وام‌ها به شمار می‌آورند، افزود: جریمه دیرکردی که بانک‌ها دریافت می‌کنند جامعه اسلامی را فلج کرده و جریمه روز‌های تعطیل که توسط دولت تعیین شده است را مردم نباید پرداخت کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به نارضایتی‌های مردم از جریمه دیرکردهای بانک‌ها متذکر شد: نهاد‌ها و دستگاه‌های نظام نباید فقط اسم اسلام را بردوش بکشند بلکه باید رفتار‌ها و عملکردهای خود را بر اساس تعاریف اسلامی تنظیم کنند.

وی از جریمه دیرکردهای بانکی به عنوان حرام و ربا نام برد و گفت: دین اسلام این جریمه را نمی‌پذیرد بلکه این اقدام را منطق فرهنگ غربی به نظام اسلامی تحمیل کرده است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان سخنان امام خمینی(ره) در ارتباط با فرهنگ اسلامی اظهار کرد: غرب باید از ما الگو بگیرد نه اینکه ما از آن‌ها الگو برداری کنیم.

وی با تاکید بر شرعی کردن اعتبارات حکومت اسلامی ادامه داد: سودهای بانکی جامعه اسلامی را دلگیر کرده است و هر فرد به اندازه توان خود باید با این اقدامات ناآگاهانه مقابله کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز