خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی - انتظامی وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

داعش در حدی نیست که بتواند تهدیدی علیه ما باشد

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۷۳۰

افرادی به قصد پیوستن به داعش حتی با ویزا وارد کشور شدند / صندوق‌های جمع‌آوری پول برای کمک به داعش شایعات وعملیات روانی عده‌ای می‌باشد که واقعیت ندارد.

معاون امنیتی - انتظامی وزیر کشور انتشار برخی اخبار مبنی بر جمع‌آوری کمک مالی به داعش را تکذیب کرد و گفت: داعش در حدی نیست که بتواند تهدیدی علیه ما باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین ذوالفقاری در حاشیه نشست معاونین امنیتی - اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور گفت: بعد از تشکیل دولت تدبیر و امید این اولین همایش است که با حضور معاونین استانداری‌های سراسر کشور تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این جلسه هدف بررسی چالش‌های پیش‌روی ایران از جمله تهدیدات مرزی و چالش‌های داخلی بود.

معاون امنیتی - انتظامی وزیر کشور گفت: ما در این جلسه به اعلام برنامه‌های شورای عالی امنیت کشور و ارزیابی آنها در این حوزه‌ها پرداختیم.

ذوالفقاری ادامه داد: در حوزه امنیتی - انتظامی چند موضوع محوری داریم که باید با همیاری و همکاری در راه هموار کردن آنها گام برداریم.

وی در مورد بحثداعش نیز گفت: ما همه سناریوهای متصور را ارزیابی کرده‌ایم و فرصت‌ها و تهدیدهای آنها را مورد بحثقرار داده و برای هر یک راهکار جدی داریم و خودمان را برای مقابله با آنها آماده کرده‌ایم.

ذوالفقاری به بحثکمبودآب اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که به آن پرداختیم و در دستور کار ما قرار دارد مساله آب و بحثکم‌آبی است که باید با مدیریت صحیح در این مسیر گام برداریم. در این جهت با وزارت نیرو نیز رایزنی‌هایی انجام داده و راهکارهایی ارائه شده است.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور به بحثشورای تامین استان‌ها اشاره کرد و گفت: ما باید در شورای تامین استان‌ها به هماهنگی لارم در کارها برسیم و با ارزیابی مجدد از عملکرد آنها و افزایش توانمندی آنها بپردازیم.

وی با بیان اینکه افرادی به قصد پیوستن به داعش حتی با ویزا وارد کشور شدند گفت: عوامل اطلاعات همه آنها را تحت نظر دارند. این مسئله در دستور کار بوده و اشراف اطلاعاتی در این حوزه ایجاد شده است و از تردد افراد خارجی جلوگیری می‌شود.
وی اضافه کرد: داعش در حدی نیست که بتواند تهدیدی علیه ما باشد اما به هر حال ما کوچکترین فعالیت‌های آنها را رصد می‌کنیم و آمادگی کامل برای برخورد با آنها را داریم.

ذوالفقاری در مورد هواپیمای آمریکایی نشسته شده در بندرعباس نیز گفت: آنچه که من اطلاع دارم خلبان دچار ناراحتی جسمی و روحی شده بود با اینکه اعلام فرود کرده بود اما حرکاتی داشت که رادارهای ما به آن حساس شدند.

وی اضافه کرد: اما در کل موضوع امنیتی در کار نبود و بعد از ملاحظه کوتاهی، آمادگی پرواز داشت و در همان ساعت اولیه همه چیز تمام شد.

معاون امنیتی و انتظامی در مورد صندوق‌های جمع‌آوری پول برای کمک به داعش گفت: این موضوعات شایعات وعملیات روانی عده‌ای می‌باشد. شاید کسانی به صورت انگشت شمار تلاش کنند به داعش کمک کنند و یا اعلام نظر کنند اما ما کلیه فعالیت‌های این افراد را در دستور کار قرار داده و در شورای امنیت کشور بررسی کرده‌ایم. همانطور که گفتم این خبرها شایعات است و واقعیت ندارد.

حسین ذوالفقاری در پایان گفت: یکی از اقداماتی که امروز ما در مورد آن صحبت کردیم اختصاص ۳۹ درصد از اعتبارات مرزی به یگان‌ها و نهادهای مربوطه بود که این در چند سال اخیر در نوع خودش بی‌نظیر است.

وی گفت: در حوزه مرزها در جنوب شرق کشور در سال ۹۳ ما به وضعیت بسیار خوبی با این اقدام خواهیم رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز