خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی:

نقش و تأثیر شهید قدوسی در حوزه‌های علمیه جاودان است

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۴۸۵

شهید آیت‌الله قدوسی قبل از پیروزی از استوانه‌های مبارزه و پس از پیروزی از مسؤولانی بود که به خاطر صداقت کاری، مورد کینه دشمنان قرار گرفت و به شهادت رسید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای بیت و بنیاد شهید آیت‌الله قدوسی در تهران و قم، عدالت‌خواهی و قضاوت‌های عادلانه، تقوی، رازداری، انضباط و تدبیر را از ویژگی‌های اخلاقی شهید قدوسی خواند و گفت: قبل از پیروزی از استوانه‌های مبارزه و پس از پیروزی از مسؤولانی بود که به خاطر صداقت کاری، مورد کینه دشمنان قرار گرفت و به شهادت رسید.


به گزارش ایلنا، در این دیدار که نجم‌السادات طباطبایی، دختر علامه طباطبائی و همسر شهید آیت‌الله علی قدوسی نیز حضور داشت، تأکید کرد: وصلت شهید قدوسی با یک خانواده بزرگ، اصیل و علمی، باعثارتقای سواد علمی، فلسفی و تفسیری مبارزین حوزه علمیه شده بود.


وی آیت‌الله قدوسی را در زمانه‌ای که بی‌نظمی، نظم دروس و تحصیل حوزه علمیه قم بود، نمونه نظم و انضباط دانست و گفت: وی به آموزش طلبه‌های جوان مشغول شد که هر کدام از آنها بعدها از مسؤولین نظام جمهوری اسلامی شدند و از لحاظ انضباط تحصیلی نیز نقش و تأثیر ایشان در حوزه‌های علمیه جاودان است.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان ویژگی‌های شهید قدوسی در زمان مبارزه، اظهار داشت: در مقطعی که امام راحل را تبعید کردند، با ایشان و ۹ نفر دیگر از آیات و حجج‌الاسلام مجموعه‌ای درست کردیم تا نگذاریم مبارزه در غیبت امام(ره) خاموش و فراموش شود.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر نقش آیت‌الله قدوسی در تدوین اساسنامه آن مجموعه که با نام «اصلاح حوزه» بود، گفت: برای رعایت نکات امنیتی خط خاصی ابداع و ابتکار شده بود و آن مجموعه در زمان کوتاه فعالیت خود، منشا خدمات ارزنده‌ای بود.


وی با تشریح اتفاقات و خاطرات چگونگی لو رفتن آن اساسنامه و افشای فعالیت آن مجموعه، گفت: در مقطعی چند تن از دوستان، مخصوصاً آیت‌الله قدوسی بازداشت شده بودند و ایشان آن قدر راز دار بود که پس از ایشان کسی را نگرفتند و از راه‌های مختلف به بقیه اعضا اطلاع می‌داد که رژیم پهلوی چه اطلاعاتی از فعالیت‌های آن مجموعه دارد.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش، با گرامیداشت یاد و خاطره علامه طباطبائی به نقش ایشان برای گسترش و تعمیق تفاسیر قرآن در جامعه و باز کردن فضای تبلیغ اسلام در غرب، تأکید کرد و افزود: مناظره علامه طباطبایی با یک مستشرق غربی درباره فلسفه انتظار و امام زمان(عج) زبانزد بود و به صورت یک ویژه‌نامه در سالنامه «مکتب تشیّع» چاپ و منتشر شد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز رضایت از فعالیت‌های فرزندان آیت‌الله شهید قدوسی گفت: خانواده ایشان نگذاشتند بر آیینه یاد ایشان در جامعه غبار بنشیند و از خانواده‌ای اصیل که نسب از دو سو به بزرگان دارد، همین انتظار می‌رود.


در آغاز این دیدار که به مناسبت سی و سومین سالروز شهادت آیت‌الله قدوسی برگزار شده بود، محمد حسین قدوسی و حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی موسوی ضمن بیان خاطراتی از آن شهید بزرگوار در مقاطع مختلف، مخصوصاً در سال‌های اول پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که برای نشر آثار و تحقق اهداف آیت‌الله قدوسی انجام می‌دهند، ارائه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز