خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه خبر داد:

حل تبدیل روادید موقت تعدادی از دانشجویان ایرانی در نروژ

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۹۹۴

وضعیت دانشجویان ایرانی در نروژ از همان ابتدا با جدیت و حساسیت از سوی وزارت امور خارجه مورد پیگیری و رسیدگی قرار گرفته و از همه ظرفیت‌ها در این رابطه استفاده شده است. بر این اساس موضوع با کلیه مقامات ذی‌ربط و موثر دولت نروژ از جمله مقامات سیاسی و وزیر آموزش و تحقیقات، وزیر دادگستری، رئیس پلیس مهاجرت مذاکره و اجرای حق آموزش اتباع ایرانی و منع تبعیض برابر تعهدات بین‌المللی دولت نروژ یادآوری شد و در تهران نیز سفیر آن کشور دعوت و بر این امر تاکید مجدد صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از حل تبدیل روادید موقت تعدادی از دانشجویان ایرانی در نروژ خبر داد و بیان کرد: انتظار می‌رود با اقدامات سازنده دولت نروژ مشکل افراد باقی‌مانده نیز حل شود.

مرضیه افخم در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات دریافت روادید و اقامت برخی از دانشجویان ایرانی در نروژ گفت: بر اثر پیگیری‌های وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلو مشکل تبدیل روادید موقت تعدادی از دانشجویان ایرانی در این کشور که علی‌رغم درخواست مسئولین دانشگاهی متوقف شده بود هم‌اینک مرتفع شده و انتظار می‌رود با اقدامات سازنده دولت نروژ مشکل افراد باقی‌مانده نیز حل شود.

وی ادامه داد: وضعیت دانشجویان ایرانی در نروژ از همان ابتدا با جدیت و حساسیت از سوی وزارت امور خارجه مورد پیگیری و رسیدگی قرار گرفته و از همه ظرفیت‌ها در این رابطه استفاده شده است. بر این اساس موضوع با کلیه مقامات ذی‌ربط و موثر دولت نروژ از جمله مقامات سیاسی و وزیر آموزش و تحقیقات، وزیر دادگستری، رئیس پلیس مهاجرت مذاکره و اجرای حق آموزش اتباع ایرانی و منع تبعیض برابر تعهدات بین‌المللی دولت نروژ یادآوری شد و در تهران نیز سفیر آن کشور دعوت و بر این امر تاکید مجدد صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: در تکمیل این اقدامات هماهنگی‌های لازم با مراجع ذی‌ربط داخلی برای اختصاص اعتبارات ضروری و حمایت‌های مقتضی صورت گرفته است.

افخم در پایان ضمن تشکر از دغدغه‌های بجای شخصیت‌ها و رسانه‌های محترم در خصوص سرنوشت دانشجویان ایرانی در خارج از کشور و به ویژه کشور نروژ تاکید کرد: موضوع از طریق مجاری دیپلماتیک و کنسولی با نهایت دقت دنبال خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز