خبرگزاری کار ایران

محسنی اژه‌ای:

در برابر ظلم و ستم نمی‌توان مذاکره و دیپلماسی قرار داد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۴۱۳

وظیفه حکومت نظام اسلامی، فراهم ساختن زمینه‌های رشد و تعالی برای همه انسان‌هاست و حکومت اسلامی نیز وظیفه دارد بستری فراهم کند تا همه انسان‌های حق طلب بتوانند استعداد و کمال خود را شکوفا کنند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: همه می‌دانند که در برابر ظلم و ستم نمی‌شود مذاکره و دیپلماسی را قرار داد. چرا که دیپلماسی راه حل مقابله با ستمگر نیست. هر چند که این هم از راه‌های موجود است، امامقاومت و ایستادگی راه موفقیت در مقابل ستمگران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای که در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم دادگستری استان فارس سخن می‌گفت، تصریح کرد: طی سه سال گذشته همه استکبار جهانی و ارتجاع منطقه دست به دست هم دادند تا مقاومت در سوریه، لبنان و غزه را به زانو در بیاورند، اما مقاومت در تمامی این مراحل پیروز شد و این چیزی نیست به غیر از اقتدار جمهوری اسلامی ایران؛ زیرا جمهوری اسلامی به عنوان یک الگوی بزرگ مطرح شده است.

وی با اشاره به مباحثمطرح شده پیرامون نسل سوم اینترنت با بیان اینکه اعتراض ما به راه اندازی نسل سوم نیست، گفت: در اینکه مردم باید از پیشرفته‌ترین امکانات دنیا استفاده کنند هیچ شکی نیست، اما این باید پیوست فرهنگی و امنیتی به همراه این تکنولوژی ارائه و استفاده شود تا سلامت جامعه با مشکل مواجه نشود.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه اطلاع رسانی به موقع می‌تواند جوانان و مردم را از خطرات دور کند، تصریح کرد: دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مربوط باید همانگونه که زیرساخت‌ها را درست می‌کنند در بحثاطلاع رسانی نیز فعالیت‌های مؤثری داشته باشند، زیرا باید مردم را از خطرات مطلع کرد.

وی تأکید کرد: تکنولوژی را باید پاک، بومی و ملی در اختیار مردم قرار داد و وزارتخانه‌های مربوطه نیز مکلفند زیرساخت‌های این گونه تکنولوژی را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه، هیچگونه مخالفتی با تکنولوژی و پیشرفت نداریم، افزود: باید بیشترین بهره برداری را از تکنولوژی‌های روز دنیا داشته باشیم و معتقد هستیم که پیشرفت‌های امروز و تکنولوژی‌های جدید باید در اختیار مردم قرار گیرد، اما زیرساخت‌های آن باید فراهم باشد.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: وظیفه هر حکومت و حکومت نظام اسلامی فراهم ساختن زمینه‌های رشد و تعالی برای همه انسان هاست و حکومت اسلامی نیز وظیفه دارد بستری را فراهم کند تا همه انسان‌های حق طلب بتوانند استعداد و کمال خود را شکوفا کنند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: قوه قضائیه متولی ایجاد عدالت، تحقق عدالت و نظارت بر اجرای قوانین است و همه می‌دانند که اگر قانون به درستی در جامعه اجرایی شود هیچ گونه مشکلی بروز نمی‌کند.

محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت استان فارس گفت: وضعیت استان فارس خوب است، اما جای کار همچنان فراوان وجود دارد. گردش مدیران کار پسندیده‌ای است که در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته؛ چرا که افراد جدید با فکر و انرژی نو موفقیت‌های بیشتری را به همراه بیاورند.

وی ادامه داد: برای قوه قضائیه روزی افتخار است که بگوییم در فارس کمترین زندانی را داریم، کمترین اعدامی را داریم، کمترین شکایت را داریم و کمترین پرونده را داریم.

در این مراسم، القاصی مهر به عنوان رئیس کل جدید دادگستری فارس، معرفی و ذبیح الله خدائیان، رئیس کل سابق استان، نیز به عنوان معاون حقوقی قوه قضائیه معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز