خبرگزاری کار ایران

نظر یک کارگردان جوان درباره جریان کلی تئاتر کشور؛

برنامه‌های تئاتر کند پیش می‌رود / لزوم حفظ هویت مستقل مرکز تئاتر مولوی

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۲۵۴

مرکز تئاتر مولوی طی چند سال گذشته بویژه یک سال فعالیت زیرنظر سعید اسدی دوران درخشانی را تجربه کرد و موفق شد هویتی مستقل از تئاترشهر و ایرانشهر برای خود رقم بزند.

جابر رمضانی، ‌ کارگردان جوان تئاتر ضمن اشاره به آغاز بازسازی مرکز تئاتر مولوی ابراز امیدواری کرد این مرکز مهم تئاتر دانشگاهی کشور پس از اتمام کار همچنان هویت اصلی خود را حفظ کند. این هنرمند همچنین حرکت کلی تئاتر کشور در یک سال گذشته را کندتر از دیگر هنرها توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جابر رمضانی با بیان اینکه تغییرات این روزهای تالار مولوی امیدوار کننده است؛ اظهار داشت: یکی از مسائل مهم این روزهای تئاتر ما خاموشی چراغ مرکز تئاتر مولوی است اما من کم و بیش هم به سالن و هم به فعال شدن آن امیدوارم. به ویژه بعد از جذب بودجه و آغاز بازسازی بنای فرسوده این سالن که مدت‌ها در این رابطه مشکل داشت.
این هنرمند جوان به تغییرات صورت گرفته در بنای تالار مولوی اشاره کرد و ادامه داد: پیش‌بینی‌ها این است که تالار مولوی هنگام برگزاری جشنواره تئاتر فجر به کمک دیگر سالن‌های میزبان آثار بیاید که اتفاق خوبی است اما باید به آینده هم توجه جدی داشته باشیم.

کارگردان نمایش «اسکیس» در همین ارتباط بر اهمیت حفظ هویت مستقل مرکز تئاتر مولوی تاکید کرد و گفت: یکی دیگر از نکاتی که پس از بازسازی باید مورد توجه قرار بگیرد این است که مرکز تئاتر مولوی طی چند سال گذشته بویژه یک سال فعالیت زیر نظر سعید اسدی دوران درخشانی را تجربه کرد و موفق شد هویتی مستقل از تئاترشهر و ایرانشهر برای خود رقم بزند.

او افزود: مولوی در این دوران جایگاه اصلی خود را پیدا کرد که تصور می‌کنم در دوره مدیریت امیرحسین حریری هم ادامه داشته باشد. به این دلیل که تلاش‌های صورت گرفته برای بازسازی و فعال شدن بنا توسط آقای حریری و آشنایی او با فضای تئاتر دانشگاهی چنین نویدی می‌دهد.

رمضانی در ادامه درباره فضای حاکم بر این روزهای تئاتر دانشگاهی بویژه پس از استیضاح وزیر علوم و همچنین جریان تئاتر کشور طی یک سال گذشته اظهار داشت: جریان تئاتر دانشگاهی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و به توجه بیشتر نیاز دارد؛ چنانچه شاهد آغاز فعالیت باکس جوانان تماشاخانه ایرانشهر بودیم که اتفاق خوشایندی به نظر می‌رسد. چون امکان اجرای گروه‌های جوانی را فراهم می‌کند که در گذشته تصور نمی‌کردند امکان اجرا در سالن‌های تماشاخانه ایرانشهر برای آن‌ها فراهم شود.

کارگردان نمایش «تیم شنا» به اجرای دو اثر برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی در تماشاخانه ایرانشهر اشاره کرد و ادامه داد: ‌ امیدوارم تا پایان سال بازهم شاهد به صحنه رفتن آثار گروه‌های جوان باشیم، چون می‌دانم آقای سرسنگی در حال بررسی گزینه‌هایی هستند اما باید امید داشته باشیم مدیران پاسخ اعتماد خود به جوانان را بگیرند.

رمضانی همچنین در ارتباط با فضای کلی تئاتر کشور طی یک سال گذشته گفت: آنچه مشخص به نظر می‌رسد این است که روند کلی تئاتر بسیار کندتر از دیگر بخش‌های هنری پیش می‌رود. اما اینکه مقصر روند بوجود آمده کیست؟ نمی‌توان به سرعت و پیش از بررسی کارشناسی اظهار نظر کرد.

عضو حلقه تئاتر دانشگاهی در انتها به مشکلات باقی مانده برای مدیران جدید اداره کل هنرهای نمایشی و معاونت امور هنری از دولت قبل اشاره کرد و گفت: به طور کل باید این نکته را درنظر داشته باشیم که مدیر موفق باید برنامه‌ بلند مدت داشته باشد. اجرای برنامه‌های بلند مدت هم نیازمند ثبات مدیریتی است تا افراد بتوانند کارهای خود را پیش ببرند که امیدوارم چنین اتفاقی را شاهد باشیم. بر همین اساس باید زمان بدهیم و ببینیم نتیجه برنامه‌ها چیست تا بر مبنای نتایج بدست آمده اظهار نظر کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز